Fullssuspension of Hardtails

• Rene

Oeioeioei, valt iedereen over me heen :)

Maar ok, de enige die in jullie reacties misschien nog een punt heeft is Ninko, met nadruk op misschien.

Ten eerste had mijn fiets een Rockshox 3.3 MC demper, ik denk dat er niet heel veel beter te krijgen is.

@ Dennis :Verder ehb ik het niet over “een paar kuilen ”, zoals ik zei : op een recht pad met matige hobbels…..

Niemand blijft zitten op een 40+km/u afdaling met kuilen en boomwortels, dus ook jij niet.

@ Huub : Op het moment dat je je gewicht verplaatst, werkt de demper niet meer zoals jij m bedoelt had ( zittend over hobbels ) , dus is t effect vrijwel 0.

@ Ninko : Als het terrein zo steil word dat m'n achterwiel contact verliest……..

Op zo'n klim sta je al, ook op een fully…..

@Rob : Overal op I-net kan je lezen dat de lagers, draaipunten , whatever om bepaalde tijd vervangen moeten worden, dus das simpel.

Verder zeg ik alleen dat ik van een fully met een RS MC3.3 demper ( kost dacht ik 300 eurie los ) ben overgestapt en nauwelijks verschil merk, behalve dat de HT toch wel weer zoooo lekker strak en stijf is……. ( doet me aan wat anders denken….maaar das een ander forum :) )

Verder : t is maar een mening….

• Biker Paul.

Die W8 was dat niet de 1 van de eerste fullies van Gazwelle ???

Misschien is het wel zo dat die fullie niet zo goed is als een ander merk…………

Als ik Dennisb voor me heb met een afdaling, loopt ie gewoon bij me weg (zegt ook iets over m`n kwaliteiten) maar je ziet gewoon dat het veeeeeeeeel makkelijker gaat dan met een hardtail !

De volgende fiets van mij wordt denk ik toch wel een fullie, duurt alleen nog een tijdje………….:D

Oh ja, als die RS demper op een Lidl fiets zet is dat ook nog niet zaligmakend !

• Rene

Nee, das waar, maar met die RS demper en een reba sl aan de voorkant + een totaal gewicht van 12 kg. heb je toch wel wat vergelijkings materiaal.

Anyway, een mening is een menig toch ??

Buiten dat, m'n maatje met z'n hardtail liep fluitend bij mij weg, dus wat zegt dat over de fiets en over mij ???

Ik praat puur voor mezelf :))

• marcello

rij net als immerzeel op een epic 2006, daarvoor hardtail, had toen regelmatig last van mijn rug, sinds die epic nooit meer. Rij het rondje zeddam met die HT in 1.08 op die epic haal ik 1.02….

ook steeds meer pro's rijden op fully's.!!!!

ja iets meer onderhoud, tegelijktijd zijn ze zo goed dat het gewicht in de buurt van een Ht komt.

• Rene

Absalon - Hardtail. Hermida - Hardtail, Brentjens - Hardtail, Meirhaege - hardtail

Idd de messte profs…….

Ok, Sauser, maar met een fully van 8 kg + onderdelen die niet te koop zijn….

Dus… de meeste profs rijden fully's….not.

Maar dat doet voor dit onderwerp niet ter zake, ik geef mijn mening, ik heb beide geprobeerd, in veel marathons, zowel de Ardennen als NL, en de voordelen en vooral het GEVOEL van een hardtail zijn vele malen prettiger…

Like I said : t is maar een mening, maar ga niet zeggen dat de meest profs full rijden want das bullshit. ( trouwens bij, willekeurig welke marathon rijdt 80% hardtail, en heus niet omdat ze geen full kunnen betalen…)

• STARRE

HT is nergens voor nodig.

Gewoon een starre bike met brede 2,35 banden is meer dan genoeg.

En dat is MIJN mening.

• marcello

Hi Rene,

Wel goed lezen, ik schreef “ook steeds meer pro's rijden op fully's”

en niet “de meeste pro's rijden fully”

bye bye

• Biker Paul.

Er wordt niet gezegd dat de meeste pro`s fullies rijden maar dat er STEEDS meer pro`s op fullies gaan rijden en dat is heeeeeeeeeeel wat anders !!

• marcello

Bedankt paul. Nog iemand die goed kan lezen :-))

• Rene

Foutje mijnerzijds……excusee

:)