Controles op fietsverlichting...

• rob

nou dat wordt weer dokken dan.

ik vertik het om reflectoren op mijn fiets te zetten voor geen goud en ik ben laatst aangehouden wat betreft licht ik draag nl een petzl op mijne kop en die is enorm fel , maar dat mocht dus nie alleen tijdens ons onderonsje met meneer agent moest hij wel uit omdat ie zo verblind werd (nou vraag ik je) dat ding schijnt 70 mtr ver ben beter te zien dan wie dan ook Bah wat een k.. regeltjes weer , kan d'r niet tegen geld klopperij.

sorry hoor moest ik even kwijt .;d

groet Rob

• Hans

Mannen geen zorgen,

ik bike met een biker van de politie. Voor sportfietsen gelden afwijkende regels. Ze hebben zelf ook maar kleine ledjes, minder dan wij gemiddeld voeren zelfs.

Als je nou spatborden op je sportfiets zet, val je weer onder andere regels, dus niet onder de sportfiets. Dus, gewoon een MTB, zonder spatborden met een niet knipperende verlichting is okee

.

• Roadkill

Ben ook benieuwd wat ze van de sigma vinden,in Duitsland mag ie officieel niet als fietsverlichting verkocht worden,daar word het onder het mom van campingverlichting verkocht(waar het btw ook prima dienst doet:D:D)En ik ga echt geen reflictie in me wielen hangen,maar zal bij de aanschaf van eventuele nieuwe beenstukken wel letten op reflectie.Ach we zien het wel,in ieder geval zal ik me rjbewijs maar bij me steken,anders heb ik iig een bon omdat ik me niet kan legitimeren(ook al zo'n K..regel:()

• willem

en ja hoor, de toon is gezet! wij hardfietsende en evenhardwerkenden, wij pikken het allemaal maar, wij kopen dure sigma setjes, en behangen onszelf met scotchlite en led lampen, in de hoop geen prent te krijgen, want die slapende “andere” weggebruikers rammen ons evengoed wel als WIJ niet opletten (ondanks alle inspanningen)

Aan de andere kant moet ook ik het goede voorbeeld geven dus….

• Biker Paul.

Wij behoren natuurlijk wel tot een hele kwetsbare groep in het verkeer……..

Begrijpen doe ik het wel maar het blijft een beetje kolder !

Ik wil m`n bike helemaal niet volhangen met lampen, reflectoren en wat al niet meer !

Die twee Hema-dingetjes voldoen bij mij, ik ben zichtbaar :D

• MiketheBike

Kan mij nog een verhaal uit Fiets herinneren.

Was een vent die liet bij Giant zijn fiets in reflectiewit spuiten (á 200 gulden/euro), wilde hij graag betalen voor zijn eigen veiligheid.

Reed met verlichting en een reflecterend/geel hesje.

Rijdt vervolgens een kruispunt over en wordt alsnog geschept door een automobilist die hem niet had gezien….

Moraal, rijdt waar je rijden kan en neem de tijd met oversteken.

Liever iets te laat arriveren als in het ziekenhuis of mortuarium.

MtB

Laat het gezond verstand spreken, in plaats van die tuten.

• willem

Zo lust ik er nog wel één, heb enige jaren op een “dienstmotorfiets” gereden, voorzien van alle toeters en bellen, kleuren en retroflectie, incl. opvallende keding en helm etc. en ondanks (mischien ook wel dankzij) verplichte voortgezette rijopleidingen ben ik meerdere malen voor mijn kiezen gereden, nooit ernstig, (dit is alleen maar aan mijn eigen reactie en inzicht te wijten) maar wel altijd door automobilisten, en voordat ik nu een hele vracht vervelende reacties over mij heen krijg, inderdaad op de tweewieler ben je altijd kwetsbaar, en in gevecht met de zwaartekracht. Maar veel verlichting etc. is géén vrijbrief voor anderen om maar minder op te letten. Voorkomen is beter dan genezen.

• Hans

Dus,

achter een rood lampje, voor een helder wit licht.

als je geen spatborden voert voldoe je daarmee aan de regels voor sportfietsen.

En verder als je in het donker met verlichting als een dolle door het verkeer gaat razen weet je zeker dat je geschept gaat worden vroeg of laat.

Pas je snelheid aan , aan de omstandigheden, is een algemeen geldende regel.

Wat wij doen is brede verlichte fietspaden opzoeker die vrij liggen van de weg,

Kunnen we toch effe razen.

• robfok

had in duinkerken zo'n lucht zoeklicht zien liggen …… heb even staan tweifelen dat doe ik nl al heel lang met van alles.

Rob

• Roadkill

Nou net weer terug van een rondje fietsen,erg blij met de Sigma's,nu kan je ook gewoon in het keidonker door de duinen knallen:D:D:D:D