Controles op fietsverlichting...

• Roadkill

Word deze herfst streng gecontroleerd op fietsverlichting,als ik de berichtgevingen mag geloven.De fietsverlichting moet OP de fiets gemonteerd zitten,op kleding word niet meer getolereerd,en knipperende lampjes ook niet.Verder moet er reflectie in het wiel of op de band aanwezig zijn,en reflectoren in de pedalen.Nou die verlichting is geen probleem,me fiets is weer winterklaar dus de sigma set zit er weer op,en een klein led-lampje aan me zadelbuis.De reflectie word een heel ander verhaal……Hoop dat de Furious Freds met reflectie geleverd worden,maar ben er bang voor,en heeft iemand toevallig reflectoren voor in mijn eggbeaters??????? Ja klinkt misschien wat suf,maar gebruik de mtb ook voor woon-werk verkeer,dus denk dat ik het maar afwacht tot ik een bon te pakken heb,en in de tussentijd flink aan de conditie werken,zodat ik gewoon sneller ben dan die smurfen…:D:D

Greetz Roadkill

• Biker Paul.

Heb het verhaaltje ook gelezen, ik heb het ` geluk` dat ik vaak vroeg begin en dan slaapt de veldwachter hier nog………:D

Vroeger had je van die reflectoren die je in je spaken kon schroeven, misschien nog wel ??? Ben je zeker zichtbaar mee. Achterlicht zit bij mij ook aan de zadelpen en de `koplamp` zit op de brug van m`n voorvork, niet op de knipperstand. Verder natuurlijk donkere kleding en/of donker regenpak bij k*t weer…:D Niet echt lekker zichtbaar dus ! Maar ja, ook bij mij is de ATB woon/werk vervoer .

• Roadkill

Mwa zit aan hokyspokey's te denken voor in me wiel,en dan de tekst: @!#$ da police…..:D:D:D:D:D

• Pens Armstrong

Jaha, die hokyspokes zijn echt helemaal te gek ! zal `m ff linken en check de demo video !

http://www.hokeyspokes.nl/

• willem

Zo rij ik ook al jaren rond, nog nooit problemen gehad, heb ook nog een flitsled op m'n rugzak, scotchlite op schoenen/overschoenen, op m'n handschoenen, en soms een ledwerklampje op m'n hoofd (net een kerstboom), maar hier in de polders is de boel slecht verlicht, dus je moet wat he?

• Ninko

tsja, ik snap het ook niet. In mijn ogen is zo'n knipperend lampke altijd nog beter te zien/opvallender dan een niet knipperend exemplaar. Die regels met die reflectoren zijn opzich wel te begrijpen, als fietser ben je natuurlijk beroerd zichtbaar, daarom is het ook belangrijk om het zelf in de hand te hebben denk ik altijd maar, ipv hopen dat een automobilist je ziet. Maar het is wel lastig om dat te realiseren met die reflectors, op een mtb of racefiets gaat het zoiezo al niet lukken zeg maar…

Achja, zelf een beetje opletten, en als je genoeg fietst is er geen agent die je bijhoud :D

• Pens Armstrong

In zuid oost brabant hoeft `t niet.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article474963.ece/Ook_Brabant_Zuid-Oost_negeert_brief_fietsverlichting

• Tommy

Uit onderzoek is gebleken dat overige weggebruikers de afstand tot een knipperend ledje, moeilijker kunnen inschatten.

Rij elke dag door onverlicht gedeelte, en ben mij al een aantal malen rot geschrokken van iemand zonder licht, ook voetgangers dus.

Zelf rij ik met mirage voor en led achter, reflecterende banden, witte reflector voor gifgroen jasje en reflecterende tas, en toch wordt ik nog regelmatig over het hoofd gezien.

Tommy

• CTIS

och ze roepen dat elk jaar.. ik kan me er niet druk om maken, heb sinds kort weer licht op mn ‘stadsfiets’ maar daarvoor dik 2 jaar geen licht gehad. Nooit aangehouden… ze moeten gewoon wat te zeuren hebben

• rieks

Zolang ik beter verlicht ben dan loslopende honden, asielzoekers en fietser zonder verlichting maar ik me nog niet druk.

Mijn Sigma zit er ook weer op.