BBC 2007

• Bas

Ik heb inderdaad ook wel genoten, ben ook bij de wedstrijdrijders gestart voor het eerst, het ging gelijk vanaf het begin volle bak. Sommoge stukjes moeten lopen omdat ze voor mij ook liepen dat hoort er nu eenmaal bij vind ik. Nog geen marathon (van de 4 die ik heb gereden) zonder lopen gehad.

Het probleem is hier dat ze gewoon geen lange klim hebben om de boel open te breken. Maar goed… ik vond het leuk, uiteindelijk was ik 124e met 4.12.17 uur overal en 24e masters1. Helaas ook 10 km voor het einde verkeerd gereden met een groep in de afdaling, waar je eigenlijk linksaf door een maisveld moest, waarschijnlijk zelfde groep als jou Ninko, was wel 20 man denk ik.

Volgend jaar gewoon weer nk in Belgie.

Greetz Bas

• De Kaasploeg

Er deden VEEL te veel mensen mee. Kaasploeggie reed de tourtocht, en dat doet hij volgend jaar dus niet meer. Op elk klimmetje stonden we te wachten en konden we lopen. Die singletrackjes in de voerstreek kunnen gewoon geen 3000 deelnemers aan. En zeker niet van die pannekoeken die verkeerd schakelen en dan stilvallen. Ik ga volgend jaar lekker ergens anders rijden!

• marcello

Heerlijk rustig zondag van het mooie weer kunnen genieten op de veluwe, bijna geen bikers…….;-)

Ben afgestapt van massa evenementen, de disccusie hier, begint beetje op de fietschallenge te lijken (okee daar was nog veel meer mis mee)

• Paul Dun

Goh, wat ben ik blij dat ik thuis zat en niet in de file op een of andere Limburgse heuvel, je zult maar een hele week voor je werk in de file zitten en dan in het weekend lekker voor de ontspanning gaan fietsen.

En kaasploeg o.i.d. wat naar van je om mensen die per ongeluk misschakelen voor pannekoek uit te schelden, overkomt jou nooit zeker?

Erger mijzelf altijd kapot aan mensen die tijdens zo' n tocht de minderen goden het liefst aan de kant zouden trappen, iedereen doet er aan mee voor zijn of haar lol, de meesten moeten de dag daarop ook gewoon naar hun baas voor te gaan werken, dus die willen de tochtgraag heelhuids uitrijden.

Heb tijdens de Houffamarathon ook zo' n gek gezien die achteraan startte en iedereen voor hem het pad afduwde, niet beseffende wat hij daarmee aan kan richten, ik heb deze persoon ook even “ vriendelijk” aangesproken!

Maar ik weet nu een ieder geval dat ik mijzelf beter op de Belgische tochten kan stortten als ik dit zo hoor!

Gr.,

Paul

• Ninko

Tsja, ik heb me echt vermaakt zondag hoor. Ik geloof niet dat ik meer dan 10 seconde ben opgehouden door andere die dag. En dat vind ik heel normaal want dat is bij een gemiddelde toertocht of wedstrijd van een uur nog wel langer.

Het gaat er een beetje om waar je kan starten natuurlijk en of ze er een goede startlus van maken.

Ze zouden eigenlijk de start wat moeten spreiden

Eerst de wedstrijd (licentie)klasse, die konden makkelijk allemaal tegelijkertijd. En vervolgens gewoon om de 2,5 minuten of om de 5 minuten 500 man laten vertrekken vanaf de start, zo zorg je dat er niemand benadeelt wordt en niet hoeft te wachten, de tijdsregistratie gebeurde immers toch aan de hand van championchips dus wanneer of hoe je aanreed had verder niks te maken met je eindtijd!

maargoed, misschien dat ze dit volgend jaar dan aanpassen…

• De Kaasploeg

>> En kaasploeg o.i.d. wat naar van je om mensen die per ongeluk misschakelen voor pannekoek uit te schelden, overkomt jou nooit zeker? <<

Nope. Niet meer.

>> Erger mijzelf altijd kapot aan mensen die tijdens zo' n tocht de minderen goden het liefst aan de kant zouden trappen, iedereen doet er aan mee voor zijn of haar lol, de meesten moeten de dag daarop ook gewoon naar hun baas voor te gaan werken, dus die willen de tochtgraag heelhuids uitrijden. <<

Dat zeg ik helemaal niet. Maar ik heb er zondag zat gezien die met hun bierpens drie keer per jaar op een wegfiets zitten en dan gezellig met de voetbalvereniging in Limburg willen gaan fietsen. Ik zou tegen hen willen zeggen: ga eerst eens oefenen. Ik ben zelf geen groot technisch wonder, maar de beginnersfouten maak ik niet meer.

Dit soort massa evenementen trekt gewoon een hoop mensen aan die het eigenlijk niet kunnen en het voor de geoefende fietsers moeilijk maken om een prestatie neer te zetten. Voor die mensen zijn twee prima termen die de lading dekken: Pannekoek en Kuuken.

• Paul Dun

Mijnheer Kaasploeg of u probeert de boel over de kling te jagen, of u bent gewoon een ontzettende egoist!

Mensen als u zorgen ervoor dat Nederland een associaal land wordt (of al is) met die veschrikkelijke ikke ikke mentaliteit. Er wonen in ons land nu eenmaal veel mensen, zij willen hier allemaal leuk leven, werken, recreeren en noem maar op, omdat we met zo velen zijn op een klein oppervlak lopen we elkaar wel eens in de weg, dat moet je accepteren in een land als Nederland.

Maar om mensen die enigzins corpulent zijn maar uit te schelden als bierdrinkende voetballers; bah bah wat een min figuur bent u.

Een evenement als BBC trekt nu eenmaal veel volk, jong oud,lang kort, dik dun en alles daartussen. Mij lijkt het beter dat u in het vervolg niet meer meefietst of anders zichzelf toch wat socialer opstelt.

Wat mij betreft bent u met uw laatdunkende uitlatingen “ Persona Non Grata” op dit forum.

• Gizmo-HD

Laat maar, Paul, dit soort types kun je het beste negeren………..

• De Kaasploeg

Wat een totale onzin wordt hier over mij verkondigd. Het natuurlijk de organisatie die het aantal inschrijvingen had moeten limiteren. Singletracks kunnen een bepaald aantal recreanten in een bepaalde tijd aan. Er waren er te veel in een te korte periode. Gevolg: filerijden. Dat ik dat jammer vind heeft met egoisme of asociale houding niets te maken. Maar over een ding heb je gelijk: ik doe volgend jaar niet meer mee met de BBC. Daar vind ik een autorit van 6 uur te veel moeite voor.

• Ninko

oh jongens, hij is gewoon een beetje van streek omdat hij zo lang in de auto zat :D:D