beginner wat moeten wij hebben

• dwaassie

ik ben zelf 1,84 en de nieuwprijs was 1095,00

wat voor maat het is geen idee ga vrijdag terug naar de winkel .

wat voor maat heb ik nodig ?

• Ninko

Een 19“ongeveer, weet niet welke maat ze bij Trek hebben. Misschien hebben ze daar een 19,5” dat zou ook goed zijn. Of een L als ze het niet met inches aangeven.

• Biker Mark

kijk maar eens bij mijn fietseboer die hebben een aktie een 100% Xt 2008 voor maar 799,00 ben eer geweest maar was om te smullen

www.fietssportief.nl

Oke Have fun

• Ninko

Tsja, das dan misschien een verschil in wat je zoekt. Maar ik zou hem nog niet eens willen hebbe voor dat geld.

Dan liever een fiets van 800 euro met deore en een goed frame met vork en fatsoenlijke wielen erin!

Aan die achterderailleur of crankstel ga je echt niks merken tijdens het fietsen hoor. Alleen dattie het een jaar langer uithoudt dan een goedkoper type. Een wat mindere geo daarentegen of een vork die niet aan de grond blijft als het technisch is daar ga je wel last van krijgen! Een stevig en licht wielsetje is ook een stuk nuttiger dan een setje dure shifters!

• Biker Paul.

Hou naast je `nieuwe` fiets ook even rekening met het feit dat je een fietsbroek, shirtje, been en armstukken, helm, handschoenen, fietsbril, zweethemdje enz. nodig hebt………dus trek de knip nog maar ff open want met alleen je bike ben je er niet !!! :D oh ja, evt. fietsschoenen als je spd-pedalen koopt.

• Biker Mark

Ninko

Jij weet niks over het frame te melden en uit diverze test is gebleken dat de dart 3 vork in die klasse een prima vork is.

Maar weet je het lijkt vaak wel op forums ofdat iedereen merkgeil is en mij maakt het merk niks uit wel of de fiets evenwichtig is afgemonteerd en dat is hij wel degelijk,en 5 jaar garantie op een frame is goed wat ook goed is dat is dat het een goede zaak is waar ze ook nog eens een keer weten een fiets te repareren,en dat is bij veel internetverkopers niet het geval.

Gr

• Biker Mark

Enne

Wat de wielen betrefd deze komen uit de fabriek Exal in Belgie waar de Hi end wielen worden gemaakt van de Firma Schuurman en ook de velgen van Koga o.a

• huub

van Ninko weet iedereen dat hij aandelen heeft; maar zo te lezen heb jij die ook :D:D:D

• Biker Paul.

Ik denk ook niet dat je voor een duppie op de eerste rang moet zitten, de meesten hier zijn zo `merkgeil` omdat het meestal toch wel wat beter is dan de internetaanbieders als X-trail of hoe je ze allemaal noemen wilt………

Merken als Cannondale, Specialized, Trek, Giant komen vaak met innovatieve fietsen waar die ander dan enkele jaren later op verder borduurt.

Bij een hoop Duitse aanbieders, Cube, Stevens, Focus, koop je een hoop fiets voor wat minder geld maar wel heel doordacht.

Maar misschien als je je internet aankoop hebt gedaan en er enige tijd op hebt gereden krijg je misschien nog wel eens spijt dat je niet wat meer hebt neergelegd !

Alsnog succes met je aankoop,

Grrrrrrrrrreetz, Paul.

• Ninko

Ow, wist niet dat je boos werd:D. Je zal vast blij zijn met die fiets. Maar wat ik probeer aan te geven, is dat er veeel belangrijkere dingen zijn aan een fiets dan een bepaalde groep (of gedeelte daarvan) wat erop een fiets zit. Kijk een achterderailleur vervangen doe je eenmaal wat sneller dan een frame/vork of wielen vervangen, het is dus belangrijker dat deze van een goed niveau zijn, en van deze onderdelen zijn de verschillen ook nog eens het beste te merken. Of er nou een lx of xt achterderr op een fiets zit, daar schakelt hij niet veel minder of beter op toch. Maar een wiel wat een halve kilo minder weegt is meer de moeite waard! Goed je zal er vast blij mee zijn, en misschien stel je andere eisen aan je fiets. Aan de onderdelen zal het in ieder geval niet liggen!