beginner wat moeten wij hebben

• karel

hoi,

ik denk dat deze vraag al zo vaak is gesteld maarja.

Ik wil samen met mijn vriendin een mountenbike kopen (2 dus)

We fietsen nu helemaal niet en willen gaan kijken of het wat voor ons is

Wat raden jullie aan of waar moeten wij op letten.

We willen niet echt veel geld uitgeven als eerste fiets mochten we het niet leuk gaan vinden dan is het gewoon zonde dat ie in de berging staat.

in ieder geval bedankt

karel en kelly

• Roadkill

Ga eerst eens huren,goedkope mtb's bestaan namelijk niet,verder gebruik de zoekfunctie even,er zijn al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel topics hierover.

Greetz Roadkill

• dwaassie

nee dat begrijp ik we willen ongeveer 400 per fiets uitgeven maar bedankt voor de tip gaat ff kijken

• rob

ik zou als ik jullie was eerst eens een mtb huren in een mooi gebied dan kun je later als je dat een paar keer gedaan hebt alsnog besluiten om er een te kopen.

spaart geld en je hebt net zo veel lol .

ps voor 400 euro koop je over het algemeen niet zo veel soeps.

of je moet net als ninko zegt tegen een tweede handsje aanlopen maar dan nog.

groet Rob

• Pete1976

Dwaassie,

Als je idd niet weet of het wat voor je is dan zal ik eerst adviseren om wat te huren of lenen. Want als je besluit iets van 400 euro te kopen en mocht je het leuk vinden, dan kan ik nu al zeggen dat je volgend jaar weer bij de fietsenzaak staat om weer eens te invensteren en dan krijg je echt niets meer terug voor de 400 euro fiets.

Suc6

Pete

• akse

koop voor die 800 euri 1 redelijke fiets (lukt met dat geld wel) en fiets om beurten.

voor 400 euro koop je nieuw niet veel goeds. 2e hands zou je nog een keer geluk kunnen hebben.

• rob

leker gezellig omste beurt :D:D

• thunder

je moet je even afvragen wat je met zo'n fiets wilt

de gasten die hier meestal zitten zijn nogal enthousiast en rijden nogal stevig

en dan heb je echt een goede fiets nodig, anders lig je snel in het ziekenhuis

wil je gezellig in het bos wat toeren en af en toe eens van het pad af, dan kan je best wat vinden

bijv. http://www.bikestudio.nl/aanbiedingen/index.php?categorie_id=29

alleen dan roept het hele forum hier: die derrailleur (alivio) dat is nix, dat klopt, in de modder, omhoog, etc. heb je niets aan zulk materiaal

hetzelfde geldt voor de voorvork, enz. als je het spul zwaar belast, gaten op de route, af en toe eens een sprongetje, dan schiet dit alles hopeloos tekort

en wil je dan echt gaan mtb-en dan sta je over een jaar idd met je fiets bij de dealer voor een andere

blijft het allemaal heel gezellig, over de bospaden en dan picknicken,

dan kan je met zo budget best uit de voeten

kijk eens als je er 100 bovenop doe per fiets

http://www.bikestudio.nl/aanbiedingen/index.php?categorie_id=29&product_id=196

dan heb je het minimale: zo iets als een daihatsu cuore: het rijdt…….

Wil je echt serieus mtb-en ga dan gezellig met z'n 2-en een weekendje naar België. Huur een paar bikes en ontdek wat het is. Ben je dan echt enthousiast, dan begin je gewoon opnieuw met zoeken voor een euro of 800

succes!

• dwaassie

Ik wil iedereen bedanken voor jullie snelle reactie.

Ik heb zojuist een fiets voor me vriendin gekocht (2e hands)

een Merida Matts Viper van een paar jaar oud ziet er nog netjes uit.

hoop dan ook dat het wat is maar dat zullen we wel merken.

Ik zelf heb een trek 6500 gevonden van een jaar oud met een xt groep

de vraagpijs is 500,00 euro onlangs is de fiets flink onder handen genomen en is alles vernieuwd en beter gemaakt dan dat er standaard op zit wat ik heb begrepen dan.

Is dit wat of zeggen jullie beter ergens anders aan uitgeven.

in ieder geval bedankt.

karel

• Roadkill

Kijk ook ff goed naar de maat,die is ook heel belangrijk,te groot is niet lekker en te klein ook niet.Hoe lang ben je zelf en wat is de maat van die Trek?Wat was btw de nieuwprijs van die Trek?