remolie shimano bijvullen/ontluchten

  • splifhanger@hotmail.com

    Goede middag

    ik heb geprobeerd mijn remolie bij te vullen voor mijn Shimano remsysteem, maar kwam niet verder dan het vullen van het reservoir. Ik krijg geen olie verder in het systeem. Ik heb wel de “ontluchtings schroef” open gedraaid. Het lijkt wel of er in het reservoir een heel klein schuifje zit dat “toegang”geeft tot de remleiding.

    Heeft iemand enig idee hoe ik de leiding opgevuld krijgt.

    Verder, maakt het uit of je fiets tegen de muur hangt (verticaal)?

    Hartelijk dank voor de reacties

    Willie

  • quirrin

    hey willie

    wat ik altijd doe,,

    ik spuit met een dikke injectiespuit met een rubber slangetje de voeistof vanaf de remklauw erin. ik draai de ontluchtingsnippel los, haal de kap van het reservoirtje los op de handgreep.slangetje op de spuit en op het nippeltje en douwe maar,,

    op die manier duw je echt de lucht er uit ( is mijn ervaring ) maar dan moet je hem wel helemaal doordouwen dat alle lucht er uit is dus ook dat beetje lucht wat er perongeluk bij je ontluchtingsnippeltje in komt.

    zorg dus voor genoeg olie en een doek bij je stuur om de overstroming te dempen.

    de eerste keer liet ik het bij de bikeshop doen voor 20 euro excl de olie. ik keek gewoon mee en stelde vragen. zodat je het de volgende keer zelf kan doen.

    je fiets moet wel gewoon op de grond staan of je moet hem ophangen maar wel zo dat je remgreep en reservoir horizontaal staan.

    kijk anders even op youtube daar staan ook allemaal filmpjes hoe het kan en moet

    mvg

    Quirrin