gaaf man houfalize

  • klimaapmarcel

    hallo allemaal ik ben een tijdje niet op het prikbord geweest maar afgelopen zaterdag zijn we naar houfalize geweest voor de eerste keer

    dat was gaaf genoeg voor mij om dat even hier te melden

    we hebben route 3 en 6 gereden echt kikken die laatste met 50 km naar beneden over de gravel en stenen

    erg spannend en voor herhaling vatbaar.

    even een vraagje

    zijn er in de ardennen of de ijfel meer vandeze gebiedden die zo de moeite waard zijn

    groeten klimaapmarcel

  • Quirrin

    hey klimaapmarcel

    gaaf dat je een leuke dag hebt gehad in Houffalize,

    ik heb ook al een lange tijd de gedachte om een keer die kant op te gaan maar dan word het een weekendje overnachten denk ik,, is ongeveer 300 km rijden voor mij

    maar het schijnt daar idd heel mooi mtben te zijn,,

    zou ik daar met een hardtail daar uit de voeten kunnen komen of is het beter om op een full suspension te gaan??

    mvg

    Quirrin

  • klimaapmarcel

    gaat wel met een hardtail (mijn fietsmaatje heeft een spesialized rockhopper en rijd mij kwijt )

    maar met een fully gaat het allemaal een stuk soepeler naar beneden

  • Robbert Fokkens

    hi klimaap,

    gouden tip rij verder naar het zuiden richting Bouillon daar heb je tracks om je vingers bij af te likken.

    wij hebben daar heel veel getraind.

    Rob

    team Rio

  • Jeroen v Gils

    Wat heel mooi is:

    La Roche ardennen(routes max 25 km). 2 Routes op 1 dag zijn te rijden.

    Wat niet mooi is:(of simpeler iig)

    - Vielsalm

    Grt Jeroen

  • Robbert Fokkens

    ja la Roche is ook leuk spelen …..maar ik blijf er bij BOUILLON top!!

  • Niels

    Malmedy en dan in de richting van ovifat, de zuid kant van de baraqeu michel. Daar kun je heel mooi biken.

  • klimaapmarcel

    nou we hebben je advies opgevolgd en inderdaad het is er prachtig bikken.

    alleen konden we niet overal rijden want er liepen mannen rond met geweren van een meter!

    inderdaad ,JACHT SEIZOEN.

    baalen maar op de alternatieve route (wandel route) was her wel gaaf.

    hele kleine haarspeld bochjes en uitkijken voor eventuele wandelaars die er niet waren

    gaaf maar op zondag toch het andere stuk zonder jacht kunnen rijden

    erg gaaf en we gaan zeker terug.

    kanttekening : in Houfalize is alles wel duidelijker de routes vertrekken er allemaal in het centrum

    waar een bord staat met afstand en moeilijkheidsgraad.

    terwijl je in Bouillon echt wel een kaart nodig hebt om niet te ver af te dwalen want de route is 165 km