cassette sram pg 990 en XT

• Quirrin

ik zit met het volgende,

ik fietste altijd met een XT cassette 11-32 en een kmc 9sl gold ketting.

Nu werd het na 3000km tijd voor een nieuwe ketting. weer een kmc 9sl gold maar ik had me een sram pg-990 cassette aan laten praten want die was beter en stijver dan de xt. Dus ik besteld, binnengekregen, gemonteerd. En nu schakeld het toch een partij kl#### waar je gewoon verdrietig van word. ik schakel met xt shifters en xtr shadow derrallieur, alles is goed afgesteld alleen hij schakelt moeilijk en stroef wanneer ik fiets met weerstand waar de xt het makkelijk deed. En de ketting schiet door maar alles is nieuw en ketting is op de zelfde lengte.

Ligt dit nu aan mijn samenstelling wat niet uit mocht maken want het kon allemaal en blabla.

of is dit gewoon een **## cassette en had ik trouw moeten blijven aan Shimano

Quirrin

• Ninko Doornbos

Vreemd, die combinatie moet erg goed werken. Heb er zo al genoeg gemonteerd en nooit problemen… Klinkt eerder alsof er toch iets niet klopt, kabels niet meer goed met schakelen of de cassette een beetje los, erg vreemd!

• quirrin

tja dat vind ik ook opeens met nieuw materiaal zulke kuren. Ik vind het raar want wanneer ik normaal vlak fietst shakeld alles perfekt en gister met me rondje posbank bij het minste hueveltje en weerstand op de ketting gebeurd er weinig meer dan gekraak en geklap.

me kabels heb ik in mei nog vervangen naar aktiv8

dus tja ben een beetje radeloos

Q

• Ninko Doornbos

Erg vreemd idd. Geen vaste brak in de ketting? Derrailleur of padje krom? kabels een beetje stroef, kan van alles zijn. maar deze combinatie kan en mag eigenlijk echt geen gekke kuren opleveren! Kan het vanaf hier ook neit zien, maar er zit vast een goede zaak bij je in de buurt die het wel kan uitvogelen…

• Quirrin

dankje voor je reactie ik ging naar bikeshop in eerbeek ben namelijk nog op vakantie, die rade het ook aan nieuwe kabels en weer alles na te lopen dus xtr kabelsetje gekocht toen ik alles loshad vond ik dat de stelmoer losjes zat.

De stelmoer aan me shifter stelde wel strak af maar verloor daarna de spanning. Gelukkig altijd reserve materiaal mee dus stelmoer vervangen en schakeld als een zonnetje..

Conclusie : hoe overdreven je vrouw het ook vindt, neem altijd reserve onderdelen mee op vakantie !!!

Donderdag nog een rondje posbank en dan weer terug naar huis,,

Quirrin