Avid Elixir R Remmen

• Niels

MTB kenners,

Nadat gisteren tijdens een ritje de MPH remmen van mijn Giant XTC-4 keer op keer vastliepen, heb ik besloten om toch voor andere remmen te gaan. Ik wist dat de MPH's geen super kwaliteit was, maar ik heb er toch jaren zonder problemen mee gereden. Nu beginnen ze de laatste tijd toch wat kuren te vertonen. Ik wil de kosten een beetje in de hand houden, dus kwam ik op de Avid Elixir R 2011. Los zijn ze rond de 100 euro, de goedkoopste complete set vond ik voor 160 euro. Nou heb ik wel een aantal vragen, en ik hoop dat jullie daar een antwoord op hebben.

Heeft iemand ervaring met deze remmen, en is het wat, of kan ik net zo goed de MPH's houden?

Gaat dit zomaar passen in plaats van de MPH's? Ik denk van wel, maar ik weet het niet 100% zeker.

Weet iemand nog iets anders, vergelijkbaar of beter binnen deze prijsklasse? Ik dacht aan max. 200 euro voor de complete set, voor en achter.

Waar kan ik ze het beste bestellen, eventueel Duitsland? Ik heb ze hier tot nu toe het goedkoopst gevonden.

Bedankt vast!

• MiketheBike

Ik zeg doen voor dat bedrag!!!

Anders Magura's nemen, maar die zijn wat duurder in aanschaf (mits in de aanbieding).

Die MPH's zijn lang niet zo slecht, komen volgens mij van Hope af…! Dus kan niet slecht zijn…

Succes

PS MtB gaat binnenkort bikeshirts/bikeshorts/underwear van Sensor verkopen. Zijn er nog bikers welke interesse hebben?

Extra setjes tijdens Duchenne Heroes (bedrukking is nl. mogelijk) bijvoorbeeld.

Heb nog geen modelshirts, zal binnenkort worden besteld.

Maar heb de kleding aan een heel kritische blik bekeken, gevoeld. Ritsen zijn microzippers van YKK, zemen van T.M.F. (niet de muziekzender)…..

zie voor meer info www.sensor.cz

• Niels

Zie nu dat ze daar helaas creditcard accepteren, en die heb ik helaas niet. Eens kijken of ik ze ergens anders nog kan vinden.

Vwb die MPH's, die zijn gewoon slecht af te stellen. Als het goed warm is, lopen de remmen gewoon vast. De stelschroef zit al geruime tijd geen beweging meer in. Laat je er iets olie uit lopen, je moet wat als je onderweg opeens geen beweging meer in je achterwiel hebt, dan remt hij weer prima. Wordt het dan weer kouder, dan hebben ze weer geen remkracht meer omdat er te weinig olie in zit, en ga zo maar door.

• koekjeerbij

Iets meer geld uit geven en magura marta,s erop.

Niet de lichtste wel de fijnste remmen.(tu)