Garantie ja nee misschien soms ... niet dus .. ech wel !

• AMS100

Afgelopen zondag besloot ik om even het onverharde om te ruilen voor een ritje naar mn zus 20km verderop in Numansdorp , lekker weertje ervoor …

Daar aangekomen , zet ik mn fiets tegen de schutting aan (Trapper tegen schutting , wiel tegen muurtje tegen het omvallen …) , we zaten pak hem beet al zo'n uur van de zon te genieten toen ik ineens een vreemde “ploink” geluid hoorde uit de richting van mn fiets . Mn zus zei nog : volgens mij liet een vogel iets op je fiets vallen , of ze lopen vanachter de schutting met kleine kiezels te gooien … ( Niet dat dat zo regelmatig gebeurd overigens ,… het geluid leek erop iig :D) .

Tot mijn oog viel op mn achterbrug … , bleek dat een boutje van de “activelink” systeem van mn Kubus spontaan gesprongen/gebroken was … ( Waarschijnlijk warmte verschil ?)

Potverdikkie , kon ik alsnog met het OV …. ( En daar heb ik me toch een bloedhekel aan ….. :S ) , Boutje met asje mee , ik met mn klikkerdeklak schoenen de bus in naar huis ….

Vandaag wat tijd vrijgemaakt , en naar mn LBS gereden …. (Zonder fiets … die staat nog bij mn zus in de schuur …) , boutje met asje mee ….

Voordat ik verder gaat moet ik even de leeftijd van mn fiets vermelden , en het ongeveer gereden aantal kilometers : Fiets is van September 2010 , en heeft inmiddels ongeveer 70km onverhard geproefd , en +/- 30km asfalt.

Ik kom aan bij mn LBS , leg het hele verhaal nog een keer uit , leg mn aankoopbewijs (garantie) op de toonbank , en krijg al gelijk een zin van : Dat zal meneer niet zo fijn vinden , want dan moet hij een hele set kopen …. , hmm dacht ik , daar gaan we dan … , ik begin gelijk over de aankoopdatum , en gereden kilometers te mekkeren , geen reactie …

Uiteindelijk komt er een (hoofd)monteur aan , met het boutje die ik nodig had … , of ik even wilde betalen …. , toen ging ik even in 2e versnelling. GARANTIE !!

Ja maar , we kunnen er niet vanuit gaan als monteur zijnde , dat u er zelf niets aan gedaan heeft ….. en dus zelf schuldig ben aan het breken van dit boutje ….:O

Helaas wist de monteur nog niet dat hij nu met een onderhoudsmonteur te maken heeft met ruim 20 jaar ervaring in oa stoom en gasturbines … oeps … , en kwam al gelijk met de vraag of hij ook daadwerkelijk schade heeft gezien IN de inbusgaten ( gereedschapsporen dus … en die krijg je al door alleen al een inbussleutel in een gat te douwen …) , en OF hij dan ook het breukvlak goed bestudeerd had , meestal krijg je een getordeerd oppervlak ipv een breukvlak waar je aan kan zien dat er axiaal teveel kracht op heeft gestaan …

Waarschijnlijk probeerde hij het verhaal een andere richting op te sturen , en kwam met het verhaal dat het “normale” slijtage moest zijn dan …. nou … niet als je er pas 100km op weg heb ….dacht ik zo …

Ik vertikte het gewoon om mijn portomonee te trekken … en besloot de monteur mij het boutje maar mee te geven … nog effe … , een fiets van bijna 1600,- euro … nog geen half jaar oud … lijkt mij toch een gevalletje garantie ? En buiten dit feit om … het oude boutje hebben ze gehouden , welke ze dus terug kunnen declareren bij Cube …

Al met al was ik de “service” met een glimlach nu wel een beetje kwijt …

• Biker Paul.

Noem ff de naam van je LBS, een beetje anti-reclame mag best hier !! :D

Wel waardeloos dat dit zomaar gebeurt…..

• AMS100

Mwa , kan ik wel doen , maar vindt het nog een beetje “Not-done” om hier na 1 aanvaarinkje de LBS geheel zwart te maken door zijn naam hier neer te zetten … , want kwaliteit leveren doen ze daartegen dan weer wel iig ! … (Als je je portemonee maar trekt ..maar dat is overal zo …).

Ik kan er alleen nog niet bij ,dat ze iemand zo met het kluitje het riet in willen sturen … , het lullige is ook nog eens dat ik de garantievoorwaarden net op de site heb zitten doornemen … en alleen de garantie op de wielen , remblokjes en ketting niet vergoed worden … (letterlijke tekst …)

Maar ja , hij zit weer in elkaar gelukkig … leek wel of ik een been mistte … lol