Hallo,
Ik wil een mountainbike kopen maar er niet teveel geld aan uitgeven. (300 euro max) Heeft er iemand tips over waar ik op moet letten bij de aanschaf van een mountainbike en misschien tips voor winkels of websites.
Nou Diede aan de lullige voorgaande antwoorden heb je dus geen f..k, schijnt grappig te zijn iemand min of meer afzeiken met een beperkt budget. Kijk sowieso op marktplaats daar valt best wel wat redelijks te vinden voor die prijs en ik weet wel een winkelier die over een paar maanden flink gaat stunten met zijn prijzen en dan is daar zelfs een nieuwe bike voor dat bedrag te scoren.
Je zult hoogstwaarschijnlijk wel een beginnende biker zijn en dan hoef je niet gelijk op een superframe met alle poespas te gaan fietsen, kijk eerst maar eens of het leuk is voor je!
Je mag me wel eens mailen voor een serieus advies of vragen.
Grtz.,
Paul Dun
ik heb ff marktplaats bezocht en het meeste wat je vindt zijn Gazelle`s en Giants en dan nog niet echt best afgemonteerd, leuk om misschien `s in de polder te crossen maar niet echt voor andere doeleinden………ga je dit wel doen en je trapt in no-time de boel aan yoghurt dan gaat het nog veel meer in de papieren lopen en heb je spijt als haren op je hoofd dat je niet wat meer hebt uitgegeven !
Tip; Huur eens ergens op de Veluwe of bij een leuk parcours een ATB en kijk of je het echt leuk vindt, zo ja, kun je altijd doorsparen voor een echt goeie 2e hands of misschien zelfs een nieuwe………..
Als zijn buget 300 is totaal(!) dan houd ie max dus maar 200 over voor een mtb…Koop daar maar eens wat voor waar je echt mee kan mtb-en.Voor 300 word het al een hele klus,maar niet helemaal onmogelijk,verwacht zeker geen geen topfiets,ook niet tweedehands.Een paar topics terug is de ALDI mt al eens vermeld,heb hem zelf ook al eens getipt.Maar houd ook hierbij rekening dat de remmen niet super zijn en zeer waarschijnlijk een groot gedeelte van de lol te niet kunnen doen.En dat is in mijn ogen het aller belangrijkste,je moet er lol in hebben,en als je dan bezuinigd op je matriaal en een hoop mankementen krijgt is het zonde van je geld.Beter ff door sparen want met een fiets alleen ben je er niet,je zal toch ook een helm (beetje veiligheid(!)) nodig hebben en een beetje fijne fietskleding(ook weer vanwege de lol) En houd ook rekening met de juiste maat,kan ook een prob zijn als je voor 2e hands gaat…
ff een korte samenvatting:
Kies de juiste maat (te groot/te klein rijd niet fijn)
Afmontage minimaal Shi(t)mano Deore of vergelijkbaar van Sram (alles van mindere kwalteit gaat gewoon geheid stuk bij beetje fanatiek fietsen…)
Kijk ook of je voor vering gaat,fully is in nederland niet echt nodig,kan wel comfortabeler zijn,maar is meestal ook een stuk zwaarder en duurder.(Goedkope fully gewoon eigenlijk altijd laten staan;zijn of gejat/stuk(dure reparaties) of nieuw en dan werkt het systeem gewoon niet zoals het zou horen(denk aan Halfords/Bouwmarkt fietsen)
In geval van Hardtail,zorg voor een knappe dus niet 1 met elastomeren,minimaal met spiraalveren,liever lucht/olie geveerde.
Hoop dat je hier wat aan hebt..
P.s. nog ff wat merken waar je redelijk goedkope fietsen kan kopen:Cube,Focus,Bulls,en niet te vergeten Decathlon,maar of je het met 300 gaat redden…
P.s.2 mocht je een tweedehands tegenkomen die in je budget past kan je altijd ff de specs hier plaatsen,zijn er zat die hier goede adviezen kunnen geven.Enne check ff of je geen gestolen mtb koopt!!!
Greetz Roadkill
@ Paul Dunn:regel jij eens een fiets voor 300 euro die aan bovenstaande eisen voldoet….
Nou grappenmaker maak jij eens een lijstje van de fietsen die je op Marktplaats gezien hebt die in zijn budget vallen.Geef je 2 dagen….
Roadkill
P.s. Wat Lanza en Biker Paul deden was zeker niet een beginner afzeiken,enkel wat lomp neerzetten dat een knappe bike voor 300 euro net zo makkelijk is als a.s. 10 Augustus de jackpot in de staatsloterij te winnen(zonder lot…)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?