allround band

  • sjeufke

    Een vraagje

    Wat is een goede alround buitenband?

    Sjeufke

  • Huub

    > Wat is een goede alround buitenband?

    voor in Geleen ?

  • Ninko

    racing ralphs, black panter (xtrac), continental race king

  • koekjeerbij

    Racing ralph 2008 2.25 met extra protection laag

  • Rob

    ieder zijn favoriet blijkt maar weer, Ik zou zeggen mountainking 2.2 protection van continental erg goed allround heb er met duchenne ,niet mee lek gereden en droog of blubber natte boomwortels maakt niet uit blijft grip houden.

    Rob

  • senior

    RR een allround band?? Ben vanmorgen weg geweest, ca 45 km. Het was glibberen aan de achterzijde met de RR. Ik denk serieus hem te gaan wisselen voor een NN welke er ook voor een op ligt. De RR is wel en fijne band met droog weer, bij natte modderige omstandigheden.. Voor mij niet.

  • Ninko

    wel de nieuwe RR he, niet het oude model.

    Slinger zeker niet, ja of het moet echt erge modder zijn. Maar een all round band is natuurlijk ook geen modder band! Dit moet je niet verwarren he Senior, een RR zal nooit een NN worden.

    Overigens wat is het probleem van een slingerend achte rbandje? Die volgt wel, liever voor wat extra grip en achter een band die licht loopt. Voor die paar natte bochten in het parcours…

    NIet te veel druk erin?

  • pens

    Vandaag een setje Rocket Ron`s gekocht van Schwalbe, band wordt gepositioneerd tussen Nic en de Ralph in. Dus in principe “alround” zou je dan denken. Wat ik er over lees doet ie `t goed bij niet al te extreme natte en droge ondergrond. Zien er i.e.g. goed uit, noppen staan iets verder uitelkaar dan bij de Ralphs.

  • koekjeerbij

    Hej pens welke maat heb je gekocht?

    Enne laat ons eens horen hoe hij bevalt.

  • pens

    Ik heb de 2.1 performance gekocht, vouwbandje, dus niet die met triple compound. Tja Koekje, ben weer een bike aan `t opknappen voor iemand dus is niet voor mezelf. 490 gram per stuk.

    Maar zal er wel ff op gaan bollen mss dat ik dan er wat over kan zeggen. Ze gaan op een Trek 9800 oclv, een van de eerste vol carbon mtb`s, mooie bikes waren dat toch, en licht zo te voelen.