dt swiss xcr 1.4?

• Ad

Beste Bikers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en kom nu uit bij een Cannondale Taurine. (mooi ding hoor) Nou zitten daar DT Swiss wielen onder met XRC 1.4 velgen. Op de website van DT Swiss kom ik die niet tegen. Iemand enig idee wat de specificaties zijn?

• Ninko

Ik denk dat ze 4.1 velgen bedoelen ….

• v-power

Dan heb je het vermoedelijk over de Taurine1.

Als je de foto uitvergroot staat er idd XCR1.4 op de velg. Zien er trouwens ook heel anders uit als een 4.1.

Krijg via google enkel een topic op een italiaans forum gevonden (wat verder niet werkt)

Zijn het geen systeem velgen speciaal voor cannondale/lefty?

• Ad

Ja, het gaat over de Taurine 1. Systeem velgen voor een Lefty? Misschien, maar dan zouden ze denk ik toch ook erg op andere DT Swiss velgen moeten lijken. Ik denk niet dat DT Swis speciaal een velg ontwikkelt voor de Taurine 1. Het enige andere model dat dezelfde velgen heeft is de Scalpel carbon 1

• USA Biker

Is inderdaad de 1.4. Heb zelf ook de cannondale taurine 1 met die velgen. Ze zijn voor cannondale gemaakt en alleen in het wit verkrijgbaar op de taurine 1 en de scalpel 1 . Tenminste zo is het mijn verteld op de beurs in Utrecht. Maar wat je keuze betreft een super bike. Heb hem nu een paar maanden en hij bevalt me uitstekend.

• Ad

Mooi dat je er blij mee bent! Weet je ook wat meer er van? Gewicht bijvoorbeeld?

• marco

Volgens mij heb ik (bijna) dezelfde wielen gekregen in mijn Scott Scale20 van 2007. Alleen dan in het zwart. Stonden ook niet op de DT site en de vertegenwoordiger vertelde toendertijd dat deze speciaal voor Scott waren gemaakt. Prima wielen trouwens.

• USA Biker

Ik heb heel lang gekeken naar een nieuwe fiets en heb op de beurs in Utrecht de beslissing genomen. Daar twijfelde ik nog tussen de Look 986 en de Taurine 1. Maar de vertegenwoordiger van Cannondale en mijn fietsenmaker hebben met hun verhaal de doorslag gegeven.

Cannondale staat voor super after sale. En dat vind ik toch ook wel heel belangrijk. Heb daar wat voorbeelden van gekregen van mijn fietsenmaker en ze zijn daar echt niet flauw bij cannondale. Ook maakt Cannondale alles met een rede. Er is lang over nagedacht en getest.

Je moet wel van de lefty houden. Het fietst super maar sommige vinden het er raar uitzien, ik zelf vind het juist gaaf om iets aparts te hebben. Bij lefty weet je gewoon dat het een Cannondale is.

Zo ver ik weet weegt de mijne 9.2 kg maar voordat ik er in maart wedstrijden mee ga rijden komt ie onder de 9 kg. Er kunnen nog wel wat lichtere onderdelen op. De banden rijden super maar in de bochten mis is af en toe nog de grip.

Mocht je verders nog iets willen weten, laat het maar weten.

• MiketheBike

Ken ook periodes van Cannondale waarin ze minder coulant waren en het dan enkel en alleen van de dealer af moest komen.

Maar Cannondale maakt fraaie producten.

grt MtB

• Ad

Nou hij is binnen hoor, mijn nieuwe Taurine. Prachtige fiets! Hele mooie spulletjes erop. Vooral de Lefty, de eggbeater pedalen en de nieuwe XTR achterderailleur zijn ware kunstwerkjes.

Wat betreft de wielen. Dat zijn dus xr4.2 velgen en een xr240 naaf. Waarom ze dat dan een andere naam geven, joost mag het weten.

Kan niet wachten tot het weekend.