XTR schijfremmen

• Ninko

dat is idd het goede spul ja! Ook voor je voorvork zoals je kan zien…

• Chris Cross

Onder de huidige, modderige omstandigheden zou ik er geen zachte blokken inzetten, die zijn na 1 wedstrijd of toertocht helemaal weg.

Metals of gesynterde (aanduiding verschilt per merk) zijn momenteel het beste advies.

• Woodman

Toevallig ook voor Formula Oro? :P

grtz.

• Ninko

Ja anders pak je imitatie van een ander merk, Swissstop, ofzoiets heeft vast wel iets in het assortiment.

• Mark

Het spul op zich is niet zo duur. Maar negen euro verzendkosten vind ik te gortig ik informeer wel bij een lbs. Zou Salden het hebben?

• Hans Dieleman

Ik heb wel eens gelezen dat als je eenmaal metal blokken heb gebruikt je dan geen resin meer mag gebruiken met dezelfde schijven omdat je resins dan veel sneller slijten????

Is dat waar of moet je misschien je schijven dan weer eerst behandelen/polieren??

Grz. Hans.

• Marco

Vandaag m'n XTR remmen opgehaald bij de LBS. Laten ontluchten, nieuwe olie en calipers schoongemaakt.

18,00 euro. Daar ga ik mijn (linker) handen niet vuil voor maken.

• Rene

Ik weet t niet 100% zeker, maar lijkt mij onzin Hans.

Metal blokken kunnen geen bramen o.i.d. veroorzaken, dus ik zou niet weten waarom resin blokken dan sneller zouden slijten.

• Ninko

Af en toe zelf schoonmaken is toch anders niet echt verkeerd… en ook niet erg veel moeite he…

• Ninko

Maakt idd niks uit, zo'n groot verschil is het niet. Het is alleen wat beter voor de slijtage, remkracht en piepen!