XTR schijfremmen

• koekjeerbij

Ze piepen………………………Heb ze opgeschuurt schijven ontvet droog geblazen.

Moet er nu koper vet aan de achterkant van de blokken,net als bij een auto&moter???

En de remcilinders vragen die onderhoud ik bedoel dat ze netjes terug blijven schuiven.????

• Ninko

de remcilinders vragen zeker onderhoud Koek.

Blokken eruit, wiel eruit.

Vervolgens de rem inknijpen, en je zuigers komen naar buiten toe. Als je pech hebt blijft er eentje een beetje steken, duw dan de andere goed terug met een platte grote schroevendraaier terwijl je je rem ingeknepen houdt, zo komt de andere zuiger naar buiten toe. vervolgens deze op en neer pompen, zorg ervoor dat je iedere keer je cilinders terug duwt met een schroevendraaier zodat niet je zuigers eruit komen etc. 1 keer inknijpen kan zonder problemen. Vervolgens als het kan wat Deo van Brunox op de zuigers spuiten, dit is hier speciaal voor, tast de o-ringen niet aan en smeert de zuigers een beetje.

Wat koperpasta achter het blokje kan, maar hoeft eigenlijk niet.

Het grootste verschil merk je als je in de winter de metal blokken pakt en in de zomer de resin blokken. Dan heb je gen last van piepen meer, en natuurlijk schone schijven!

• Denniz

Heb hetzelfde probleem gehad met Avid juicy 5 schijfremmen, veel geprobeerd, niets helpt. Super frustrerend. Uiteindelijk de schijven goed ontvet met thinner, blokjes licht opgeruwd en vervolgens weer ingeremd. Probleem voor het grootste gedeelte verholpen. Toen maar besloten om er niets meer aan te doen. Het piepen is uiteindelijk vanzelf over gegaan. Bij nat weer gillen ze het af en toe uit, maar dan ben je niet de enige. Volgens mi9j is dat gewoon een eigenschap van schijfremmen. Voor Shimano zijn er ook remblokjes die iets zachter zijn. Deze schijnen minder te piepen maar wel wat harder te slijten.

• Woodman

Metal blokken?

• Denniz

He Ninko, zijn er ook zachte blokjes voor juicy 5?

• Ninko

@ woodman:

Metal ja, of Metal syntered. Wat hardere blokken dan de normale resin blokken etc. Er zijn nogal veel namen voor allemaal, bij shimano heet het metal en organic ofzo, of resin en syntered en dat soort termen allemaal.

Dennizz,

Vooor juicy's hebben ze ook 2 soorten blokken, hard en zacht.

• Mark

Ik heb ook problemen met mijn Hayes XC9 remmen gehad, bleef ook een zuiger achter. Waar kan ik dat deo Brunox spul krijgen?

• Ninko

Een fatsoenlijke lbs heeft hetspul meestal wel liggen. Anders eventjes bestellen.

http://www.brunox.nl/producten/2

• Ninko

brunox turbo spray kan overigens ook…

• Mark

Ik had ook wat zitten googelen, dat deo roch shock spul moet ik dan nemen toch?