Bandlengte bepalen

• Dave

In mijn hartslagmeter/computertje kan ik ook de bandlengte invoeren. Is vast wel handig om te bepalen hoeveel ik heb gereden :-)

Mijn fiets heeft als voorband een Racing Ralph 26x2,25. Nu staat die maat niet in de referentietabel in het boekje waarin de bandlengtes van . Nu heb ik het opgemeten terwijl ik erop zat (op advies van Cateye zelf). De maat is echter korter dan wanneer je er niet op zit. Klinkt wel logisch. Op welke manier moet ik het bepalen? Wie kan mij een goed advies geven?

• Huub

ligt eraan of je jezelf voor de gek wilt houden of je werkelijke prestatie wilt weten :D

Beste methode is inderdaad om de band op de juiste spanning te brengen, ventiel beneden neer te zetten, op je bike klimmen en vervolgens 3/4/of 5 omwentelingen te maken. De totale afstand opmeten en delen door 3/4/of 5 en dit getal ingeven in je computer.

Vervolgens kun je ergens een fietspad opzoeken waar kilometerpaaltjes langs staan en daan het geheel nog een keer testen over een langere afstand.

Op deze manier krijg je de meest nauwkeurige info.

Succes

• Mark

Kijk maar eens op: http://www.radhaus-freiburg.de/tech/tacho.htm

• Dave

Huub…….. bedankt!

• Huub

Mark schreef:

>

> Kijk maar eens op:

> http://www.radhaus-freiburg.de/tech/tacho.htm

Wenn Sie keine Lust haben, die Entfernung bei Abrollen des Rades bei einer vollen Umdrehung zu messen, was die genaueste Option wäre, ………

… methode voor luie Duitsers dus :D:D:D

• dave

hey nog 1 dave

hoi dave :D

groetjes dave

• Supervis

Kloddertje verf op band en stukkie rijden, dan meten op de straat.

Boven de 120 km/h zet de band wat uit. Maar dit is verwaarloosbaar :D

bovendien: omtrek is pi maal diameter.

grtz Vis

• Biker Paul

Dus wat Supervis zegt is: op je bike gaan zitten, dan de hoogte van je wiel plus band opmeten en dat vermenigvuldigen met Pi (3,14ennogwat)………

Makkelijker als rollen lijkt me !

• Supervis

Je kunt ook meten tussen de stippen die de verf achterlaat, dan heb je toch een andere uitkomst :? Al denk ik dat de op de grond gemeten afstand precies de omtrek van de band is. Ikzelf die er dan iets bij om het gevoel te krijgen dat ik echt hard ga. Bij mijn NN's (2.25) is dat pakweg 202 cm