En Pens' ultracoole caferacer!!

• Ninko

Pens, ik vind hem erg dope!! ZIet er nog uit als nieuw, mooi slank frame. Gave afmontage, perfect om iedere dag mee naar je werk te koersen!

Welke maat is het :D? En staat ie te koop:D?

Groetuhhh

• de schaduw van Ninko

> Welke maat is het :D? En staat ie te koop:D?

>

>

> Groetuhhh

liefde voor de fiets is niet te betalen …….. :D:D

• rob

gaaf, old scool nooit weg doen.

Rob

• Roadkill

Wel erg laag profielbandje,je ziet gewoon het rubber niet eens…….:D:D

• pens

Wil `t ding aan `n oude maat van me geven, hadden vroeger thuis een fietsenzaak.

Er zit aan de bagagedrager achter een nok voor de dynamo die er nog bij zit en er is ook nog een retro voorlamp bij die er nog op moet.

Gekocht in `t Belschj met rollenbank voor 60 euro by the way. Alle lagers nog als nieuw, geen putjes, zelfs `t balhoofdlager als nieuw. Compleet afgemonteerd met shimano 600, ook de naven. Wielen 4 over kruis gespaakt met araya velgjes.

Zat een racebocht op maar sportstuurtje was er ook bij, maat is 56 en te groot voor mij met racebocht, maar met sportstuurtje perfect.

Heb nog een index shifter voor 6 speed voor bovenop het stuur en ga de rechterbuiscommandeur een stuk afzagen en uitboren, kantelen en vastzetten zodat ik dan een kabelstop heb voor de index schakeling.

Systeem freewheel en kransjes is shimano uniglide, eerste systeem STI van hun.

Losse kransjes met kleinste kransje als sluitring. Denk dat als ik de spacers tussen de kransjes verander er 7 speed van kan maken.

Moet wel de achterpatten richten en de der. pad. Ga padrichters bestellen en 28 C bandjes en mss een mooi zwart Brooks zadel. Witte remkabels ? er zaten blauwe op maar heb ik gesloopt.

Gaat echt een caferacer worden, witte pantalon , mooi weer wat cruisen en dan landen op een gezellig terrasje en dan met de dynamo erop naar huis.

Mss ooit een poging ondernemen om frame te spreiden zodat er een modern naafje in kan.

Er zijn fietsjes te koop uit de tijd van Led Zeppelin die toen een maandsalaris hebben gekost en die je nu voor een paar tientjes kunt kopen, Ga op zoek naar een mooi RIH of champion mondial frame`mpje en dat updaten.

Old roads enzo. Retro enz. maar dan met moderne indexschakeling enz.

Grtz.

• MiketheBike

Pens,

Je geeft teveel “weg”, als die maat van je hetzelfde betaalt als wat jij hebt gedaan kun je weer een paar extra Duvel's drinken kerel.

Kom binnenkort effe bij je langs, afspraak staat.

Grtz MtB

• CTIS

idd penski! hou dit juweeltje toch voor jezelf! sjieke bak :)

• Ninko

Zeker niet gaan boren en spreiden aan dat frame Pens! Gewoon buiscommandeurs en 120mm houden dat frame. Anders kun je beter meteen een nieuwe fiets kopen!!

Heb hier thuis ook nog een zo goed als nieuwe 58cm champion mondial liggen met 120mm track padden! Erg gaaf, moet hem nog opbouwen als fixie :D

En 28c bandjes erop? Waarom niet wat breder?

• pens

wordt schizo van teveel fietsen en als hij dit ding wil hebben dan is ie voor hem.

Oude maat z`n vader was een echte fietsenmaker en heb de man nog ff gekend,

een soort sentiment. Maat, zoon is a-techcnisch maar wel sportman altijd geweest. Moet gewoon.

Leuk trouwens, voor de TV en dan een onderdeeltje cleanen. Was al aan `t denken om een hond aan te schaffen of te gaan breien. Dit is gewoon leuk.

Hee Ninko, mss om zoiets te upgraden een 7 vits naaf inkorten, het gaat erom dat je index kunt gaan schakelen met die oude bakken. Dat is eigenlijk het grootste verschil met vroeger.

Back to the future ! beetje klooien, helaas weinig carbon om te zagen. En Mike,

we gaan elkaar zien.

grtz.

Of is het iets voor de “ijzeren Heinen” ?

• pens

Deze nog, en dan is `t goed.

http://www.youtube.com/watch?v=V_hxCJYbUXo&feature=related