Heb weer eens een oud lijk aangeschaft uit 1975, een Bridgestone randonneur.
Heb ik weer wat te knutselen. Ding heeft meer stilgestaan dan gereden en het vet was overal opgedroogd en thinner was de oplossing hiervoor.
Nu moet ik de achterder. ook nog cleanen en wil eigenlijk het hele ding in de thinner pleuren of is dat geen goed idee ? weet dat er binnenin ook her en der vet zit maar als ik na het thinnerbad het ding vol in de olie zet ?
Bedankt alvast voor advies.
Stalen Japans frame, “plain gauge” dus niet butted. Binnenkant van de buizen zijn gecoat voor roest neem ik aan ( wat een afwerking nog ! ). Wil er wel index schakeling op hebben maar zoek nog kabelstoppers met een klem voor de schuine buis, moeilijk aan te komen blijkbaar !
Zag dat de shimano road achternaaf een opvulbus van 6 mm hebben dus dat gaat wel lukken denk ik zo, desnoods 4 over kruis spaken, dat is `t oude wielsetje ook. Zal ik `t ding dan ook maar wit maken ? heb nog een pot latex ( nee, geen rubber, voor op de muur weetjewel )
Andere oplossing zou achtervork spreiden zijn naar 130 mm, iemand ervaring hiermee ? hoe het moet weet ik wel maar ben bang dat ik de boel dan sloop.
Of origineel laten ? vroeger was alles beter ? zal tezijnertijd wel een foto plaatsen als de patient de operatie overleefd. Creatief met Pens !