restaureren

• pens

Heb weer eens een oud lijk aangeschaft uit 1975, een Bridgestone randonneur.

Heb ik weer wat te knutselen. Ding heeft meer stilgestaan dan gereden en het vet was overal opgedroogd en thinner was de oplossing hiervoor.

Nu moet ik de achterder. ook nog cleanen en wil eigenlijk het hele ding in de thinner pleuren of is dat geen goed idee ? weet dat er binnenin ook her en der vet zit maar als ik na het thinnerbad het ding vol in de olie zet ?

Bedankt alvast voor advies.

Stalen Japans frame, “plain gauge” dus niet butted. Binnenkant van de buizen zijn gecoat voor roest neem ik aan ( wat een afwerking nog ! ). Wil er wel index schakeling op hebben maar zoek nog kabelstoppers met een klem voor de schuine buis, moeilijk aan te komen blijkbaar !

Zag dat de shimano road achternaaf een opvulbus van 6 mm hebben dus dat gaat wel lukken denk ik zo, desnoods 4 over kruis spaken, dat is `t oude wielsetje ook. Zal ik `t ding dan ook maar wit maken ? heb nog een pot latex ( nee, geen rubber, voor op de muur weetjewel )

Andere oplossing zou achtervork spreiden zijn naar 130 mm, iemand ervaring hiermee ? hoe het moet weet ik wel maar ben bang dat ik de boel dan sloop.

Of origineel laten ? vroeger was alles beter ? zal tezijnertijd wel een foto plaatsen als de patient de operatie overleefd. Creatief met Pens !

• Biker Paul

Je hebt in elk geval lekker weer om te klussen…………

Takke-wind, ben uit m`n verschoning gewaaid vandaag ! :D

• Ninko

Klinkt goed Pens. Maar origineel houden! Niet aan dat frame gaan buigen en doen.

In de thinner kan, daarna zul je hem mssn wel moeten overspuiten. Thinner is niet zo goed voor de lak, gebruik anders indstr. ontvetter. Of wasbenzine, allebei wat minder agressief, blijft er mssn nog wat lak zitten :D

• Wout

Je zou idd wasbenzine kunnen proberen. Je kunt de derailleur gewoon een week in een potje laten staan. Hierna een ander potje met versnellingsbak olie vullen en hierna de derailleur lekker in laten zwemmen!!!

Succes, ben wel benieuwd…..foto???

• Roadkill

Als je het frame kaal kan krijgen weet ik wel een adres waar ie wit gepoedercoat kan worden;)Dan ziet ie er weer als nieuw uit!(neem ff aan dat het een stalen frame is)

• Roadkill

Niet zo klagen,jij kon iig fietsen:(

• Tommy

Pens, is dat een blank frame met en soort van naafrem op het achterwiel?

idd. wat Ninko zegt, wasbenzine ontvet prima, zand en vuil komt ook meteen los.

Thinner is trouwens ook niet al te best voor rubber en kunststof onderdelen.

Tommy

• pens

Het frame is blauw en zit nog goed in de lak, aleen dat vastgekoekt vet is moeilijk te verwijderen. Maar zal de voorderie en achterder. eens in een pot wasbenzine leggen en dan in de olie.

Bij de fiets zitten ook nog spatbordjes (origineel), een racebocht, sportstuurtje, een volgens mij een fijne dynamo, voorlicht en achterlicht, en pomp. Kreeg er ook nog een ouwerwetse rollenbank bij en een voetpomp, en baggagedragertje.

Beetje een amerikaans georienteerd toerracertje is `t eigenlijk.

Zag zelfs dat er een Bridgestone owners club is (sheldon brown).

Foto`s gaat nog ff duren, is veel werk zoiets schoon krijgen etc. Heb ook nog wat parts nodig. Bedankt voor de tips !

http://www.sheldonbrown.com/bridgestone/

• pens

O ja, en dat alles voor 60 euries !