Mavic of Easton

• Woodman

eey,

Ik ben aan het kijken voor een nieuw wielsetje en zit nu te denken aan Mavic Crosstrail of Easton XC2.

Is dit een redelijke vergelijkenis? Qua gewicht zijn ze ongeveer hetzelfde, ik vraag me alleen af of die Mavics lekker stijf zijn(Easton denk ik wel)

Ik rijd nu met Mavic Crossland, op zich een leuke wielset maar toch wat veel flex in de bochten…..

Grtz Woodman.

• koekjeerbij

Ik zou voor mavic gaan.

En dan de crossmax kiezen.(niet de duurste uiteraard).

Van mavic is alles makkelijk te krijgen.

Zoals spaken & lagers.

Dit merk heeft zich dan ook goed bewezen.

Vooral de wielen met de zircal spaken skyrium & crossmax/cosmic enz.

In de crossmax heb je ook verschillende prijsklasse.

Kijk eens op marktplaats of hopmans/matt salden enz.

• koekjeerbij

Crosstrail kost bij b2b 399,-

Voor dat geld heb je op MP Crossmax-disc van 2006.

Wielen zijn toch wel het belangrijkste samen met het frame.

Ik zou daar veel in investeren & minder in de rest.

• Ninko

Tsja, persoonlijk zou ik voor de Eastons gaan. Toch wel wat degelijker dan de Mavics. De XC-2 is een wta meer all-mountain gericht wiel, maar wel in een wat duurdere klasse. Super goede lagering, brede velgen en redelijk licht gewicht. Zeker duurzamer en sterker dan crosstrails of crossmaxxen. Ook al is dat natuurlijk ook niks mis mee.

Mavic komt van Codagex, een heel erg irritante groothandel om mee te werken. Easton wordt verdeelt door Veltec, een stuk makkelijker in dat geval!

• Mark

Heb eens mavic crosrock wielen gehad na anderhalf jaar liep de achternaaf niet meer soepel en er waren toen ook geen spare parts meer voor te krijgen jammer maar helaas voor de wielen. Was geloof ik een toeleverancier van mavic falliet.

• willem

Gebruik zowel mavic en easton door elkaar, (in de reetfiets) en ik heb altijd problemen met de duurzaamheid van de naven, bij de ksyrium sl veel problemen met scheurvorming rond de spaaknippelholboutjes (wat een woord) de easton wielen gebruik ik nog niet zolang, maar ze voelen veel stijfer aan, en ik heb ze nog niet hoeven nalopen, de lagering in de naven lijkt mij ook beter afgedicht en robuuster. in me atb heb ik mavic velgen met xt naven, maar ik moet eigenlijk na iedere veldtour de spaakspanning nalopen.