Vraagje

• koekjeerbij

Iemand ervaring met Sid worldcup 2007 & Shimano XTR rapidfireshifters??

Gr koekie

• Roadkill

Vast wel,er schijnen er best wat van verkocht te zijn;)

• koekjeerbij

Oke setting opnieuw WIE ipv IEMAND :D

• Marco

XTR Rapidfire bevallen mij erg goed! Beter dan de Dual-controll shifters. Kon vooral tijdens het staan aanzetten met de dual-controll shifters slecht uit de voeten. Kon dan niet echt gecontroleerd schakelen. Met rapid-fire totaal geen last van.

RS Worldcup van '07 geen ervaring. Heb wel in 2005 met de WorldCup gereden. Lekker lichte vork, alleen niet zo stijf. Reed toen met XTR V-brakes en die hoorde je nogal eens aanlopen tijden het aanzetten. Maar ja, wat wil je met een lichte vork. Ik had geen last met de lock-out alhoewel die bij een teammaatje geregeld defect was.

Laatste jaren met de Fox gereden welke erg stijf was maar dan ook enkele grammen zwaarder.

Ben nu erg benieuwd naar de DT Swiss (lees: Pace) modellen.

• Wout

Tijdje met de SID gereden, idd wat Marco zegt geen stijve vork ( althans dit model niet ). Vooral omdat de voorvork poten 28 mm dik zijn ipv 32, dit scheelt een hoop.

Met een Reba voorvork heb je dat weer niet, is alleen weer wat zwaarder. Het 2008 model van de SID schijnt dit niet meer te hebben. Dus dikkere vork - benen en in zijn geheel stijver……maar die kleur…….pfffff…..

En niet te vergeten het onderhoud, ik vond de SID hier erg gevoelig voor. Een FOX ( heb ik nu ) kun je eenmaal per jaar laten doen, een SID zeker niet…..die moet je echt vertroetelen..

SUCCES

• Ninko

Hangt ook van je gewicht af natuurlijk. Als je erg zwaar bent raden ze bij rockshox ook geen sid aan. Ik zou zeggen vanaf een 75-80 kilo geen sid pakken!!!

M'n broertje rijdt wel met een sid worldcup koek, hij is er erg over te spreken. stijf genoeg hij weegt net 70 kilo en qua vering is de vork erg goed!!

• koekjeerbij

Daar gaan mijn chips & koeken.

:?Afvallen voor mijn vork :+

• rob

xtr rapid fire super schakelen perfect duwen en trekken wat je maar wilt ik ben er erg blij mee.:)

Rob

• koekjeerbij

Ik heb ze vanavond geprobeerd en moet zeggen de eerste indruk is goed.