u roept, de kranten draaien
uit het AD van vandaag : http://www.ad.nl/utrecht/amersfoort/article1964632.ece?nscategory=zoekResultaat
Ik heb nooit problemen met honden, al komt er wel eens een hond achter me aan gerend. Maarja, dan stop je toch even en haal je dat dier even aan… Niks aan de hand en verder fietsen. Vergeet ook niet dat een hond jou op de fiets niet als ‘gevaar’ ziet: zo'n dier heeft totaal niet in de gaten dat je hard kunt vallen met een fiets als hij ineens voor je gaat rennen. Veelal is het juist het gedrag van de fietser wat een hond alleen maar nieuwsgierig maakt en als hij dan toch eens per week eens lekker los mag lopen komt hij vrolijk achter je aan. Zoals wij lekker aan het fietsen zijn mag zo'n dier ook eindelijk eens even lekker los rond rennen in plaats van altijd maar binnen te zitten. Goed, het kan op iemand die niet gewend is om met honden om te gaan agressief overkomen als zo'n groot beest ineens op je af komt rennen, maar verreweg de meeste honden hebben geen kwaad in de zin.
ik stop altijd gewoon even en dan vind de hond er negen van de toen keer niks meer aan… heb pas 1x gehad dat ik echt moest schreeuwen en mn fiets als afweermiddel moest gebruiken om mij en m'n partner te beschermen (de rollen zijn bij ons héél geëmancipeerd als het honden betreft ), maar dat was een Franse hond en die begreep m'n schreeuwen misschien niet. Hier in nederland gaat het eigenlijk meestal wel goed.
Luca schreef:
>
> … Zoals wij lekker aan het fietsen zijn mag zo'n
> dier ook eindelijk eens even lekker los rond rennen in plaats
> van altijd maar binnen te zitten. …
>
Begrijp me goed, ik heb ook geen problemen met honden die loslopen! Sterker nog: ik heb zelf 2 honden (nou ja, hondjes dan…) die het ook heerlijk vinden eens lekker los door het bos te kunnen rennen!
Waar het mij om gaat is: wie wijst er nu stukken bos aan als losloopgebied waar ook een mountainbikeroute doorheen loopt? Dat is toch vragen om problemen?
De baasjes denken gelijk: Huh, dit is hier een losloopgebied dus jij, fietser, kijkt maar uit. Vaak nemen ze niet eens de moeite om even de aandacht van de hond te trekken om hem even aan de kant te laten gaan.
Voorheen zei ik altijd tegen de mensen: Als je je hond dan wilt laten loslopen, doe dat dan aub net niet op zo'n pad met witte paaltjes. Nu kan dat niet meer, want zij hebben daar net zoveel ‘rechten’! Jammer…
Nou, bike ze maar weer!
Swimmie
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?