cassette = vast

• Wout

Hoi mede bikers,

Mijn cassette begint aardig te slijten, vervangen dus….

Nu wilde ik de oude cassette verwijderen maar ik krijg deze niet van mijn body af!!! Netjes alles los gemaakt, de kleine tandwielen gaan er eenvoudig af maar het grote deel van de cassette wil niet los en zit muur vast.

Er zit een klein beetje beweging in ( aan één zijde ) maar dat is ook werkelijk alles. Het gaat om een Sram PG 970 cassette.

Deze zal vervangen worden door een PG 990……

Heeft iemand een idee hoe ik dit los krijg?? Ik ben bang dat ik mijn body kapot maak als ik wat geweld ga toepassen…….

Hoor het graag!!!

• Huub

kruipolie ?

poelietrekker ?

zachtjes tikken ?

succes

• Ninko

ff tikken met een hamer ofzo. Waarschijnlijk een aluminium body, kan weleens een beetje invreten enzo en dan gaat ie vastzitten :D… Niks aan de hand! Je sloopt het niet zo snel

• Wout

Oke,

Ik ga dat eens ff proberen ( tikken met de hamer ), ben benieuwd…….. ik koppel wel ff terug of het gelukt is!

Wout

• kip zonder kop

Goed heet stoken met een brander , Gegarandeerd dat hij er af komt.

• Chris Cross

Heet stoken?

Best een goed idee met die kunststof delen in je body…. NOT.

Inderdaad, kruipolie, beetje tikken met een hamer en eventueel met een grote platte schroevedraaier onder je cassette, zachtes rondwrikken en hem er zo vanaf “duwen”. Gebruik evt een tweede schroevedraaier of een klein balkje om zo een hefboom te creeeren.

Succes!

• Realist

Wat cola er over heen..

• Ninko

Of thee:D

• richje28

olie en rustige tikjes geven….moet lukken

• Chris Cross

Het zou fijn zijn als Wout ook nog even liet weten of het gelukt is en hoe het hem gelukt is……………..