airchamp pro

  • Pens Armstrong

    Heb m`n rechterhand gedeeltlijk verlamd en als ik met CO2 patronen aan de gang ga ben ik altijd te langzaam met het erin draaien van de patroon zodat ie voor de helft leeg is. Dat schiet niet op dus.

    Bij de SKS airchamp pro heb je dus patronen nodig zonder schroefdraad, hoef je dan niks te draaien ?

    Ik zie wel schroefdraad op de huls waar de patronen in moeten (exploded view), moet je dan die huls draaien ? of is er een soort van “spanmechaniek” zodat het een en ander erin geperst wordt?

  • Ninko

    mssn eens een goeie patroon nippel zoeken! die van mij kan je hem zo langzaam in draaien als je wilt en dan loopt er nog niks uit. Maar er is een hoop van die rommel op de markt op c02 patronen gebied!!

  • Huub

    Ha die Pens,

    ik heb hetzelfde apparaatje in mijn zadeltas zitten. De patroon heb ik op z'n kop in de body zitten. Mocht ik hem nodig hebben dan draai ik de kop van de body af, draai de patroon en vervolgens draai ik de kop er weer op. Dit laatste zorgt ervoor dat de patroon geactiveerd wordt. Vervolgens kun je het sluitstuk op de ventiel zetten, de hendel ontgrendelen en de CO2 in je band spuiten.

    Het lijkt wellicht wat omslachtig maar werkt prima.

    grt. Huub

  • Ninko

    http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=14154

    http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16366

    Deze types heb ik altijd gehad, (verlies ze nogal eens :D:D). Maar werken echt super, ook langzaam erin draaien geen probleem en hij loopt niet leeg totdat je hem op je ventiel drukt.

  • Pens Armstrong

    Tja, ik heb nog twee van die alu draaidingen uit de begintijd van die dingen geloof ik. Wist niet dat die nieuwere beter afdichten. Hey Huub, als je die huls er dus opdraait moet dat dus ook snel of valt dat dan ook mee met die airchamp pro ?

    En i.e.g. thanks voor de tips.

    Gisteren bij Salden geweest voor tubes (race, hele handen vol lijmresten momenteel!) en `t flesje Geax pitstop vergeten in te pakken ik ezel.

    Ook vittoria pitstop gekocht voor de race tubes voor de oldtimer, ben benieuwd wat dat voor spul is. Zit propaangas in, soort molotov eigenlijk.

  • opa

    Pens Armstrong schreef:

    > Hey Huub, als je die huls er dus opdraait moet dat

    > dus ook snel of valt dat dan ook mee met die airchamp pro ?

    Ik vind dit meevallen. Er zit aan de binnenkant een rubber afdichting waar het patroon eerst tegenaan gedraaid wordt voordat tie op het laatste doorboord wordt. Heb nog nooit gehad dat ik daar luchtverlies door kreeg.

    Leg anders de situatie uit en vraag of je het, na betaling van 1 patroon, eens mag proberen :D

  • rieks

    Je moet bij de airchamp pro ook wel doordraaien, anders loopt hij ook leeg.

    Ik weet niet hoe beperkt je bent, maar ff rusten zit er ook bij de airchamp pro niet in.

  • Roadkill

    Ik heb een CO2 van BBB,en zolang je het kraantje op dicht hebt staan valt het ook best mee met druk verlies bij patroon vervangen……Maar heb hem al een hele tijd niet meer hoeven te gebruiken,lang leve Latex!!!!!!!!

  • zozo

    Ik had ooit eens zo'n geval (zie link) met mini-pompje en drukknop om er eerst even wat druk op de band te kunnen zetten. Deze had een dichtingsring die de patroon afdichte alvoren je de pin er in draaide. Die lekte dus niet tijdens deze handeling.. Alleen de mijne was niet geen Airchamp. (Maar das wel natuurlijk weer een Mega-Gewicht om mee te slepen, voor de grammetjes-wieksers) :(

    http://www.nano-bike-parts.de/SKS-Kartuschenpumpe-Airchamp-Pro

    Nano Nano Pens Calling Orson….

  • Lucent

    Hey Pens, ik heb zo'n ding ooit bij die zaak op de Molenberg gekocht, en sindsdien NOOIT meer lek gereden! (nou geen grappen over de frequentie waarmee ik fiets)

    Maar als je met rechts niet snel genoeg kunt draaien, dan kun je het toch met links doen? Heb vaak genoeg met eigen ogen gezien dat jij ontzettend snel kunt draaien, en of het nou jointjes zijn of CO2-patronen, draaien is draaien…