nieuwe helm

• hans dieleman

Mijn goede voornemen voor 2008: een nieuwe helm kopen ! want die oude is al zeker een jaar of tien oud dus nu eens niet iets voor mijn fiets maar iets voor mijn hoofd zodat ik nog lang en verstandig kan blijven fietsen.

Maar wat voor helm koop je tegenwoordig, wat is handig voor MTB'en dus m.a.w. wat raden jullie aan?

Budget is tussen 70 en 100 euro

Grz. hans

• Ninko

De meeste merken raden aan om een helm om de 3 jaar te vervangen, 10 jaar is echt te lang Hans :D Maar ga eens naar een wielersportzaak en pas wat helmen, veel helmen hebben zulke verschillende pasvormen, kan erg wennen zijn, en denk er ook over na of je altijd iets onder je helm draagt of niet. De helmen rond de 100 euro hebben vaak wel verschillende maten en dat is dus wel prettig, de goedkopere types hebben dit vaak niet.

• Pens Armstrong

Check ook eens bij Decathlon, ooit een Bell gekocht voor heel weinig en is een goede helm.

• Huub

helm is een heel persoonlijk ding Hans. Dus ga naar een zaak waar ze wat keuzes hebben. En met de huidige uitverkoop moet het qua geld wel lukken :D:D

• koekjeerbij

Wij worden gesponsord door www.catlike.es

Hele fijne pasvorm en de lichtste competitie helm verkrijgbaar.

Het model waar wij mee rijden is nog eens goedkoop ook.

Hier voor reed ik met het duurste model van giro,

maar ik ben nu verkocht.

www.teamraats.nl

• Fokke

Klopt, een helm is heel persoonlijk.

Je hebt veel verschillende merken en modellen en nog veel meer verschillende hoofden. Ga naar een winkel met veel keuze en kies de helm die het lekkerste zit. Pasvorm is eigenlijk het enige wat echt belangrijk is en dan is er in elke prijscategorie wel wat te vinden.

• koekjeerbij

“Compact pro 260gram” is het model

• kip zonder kop

Ja natuurlijk koekjeerbij is je gesponsorde helm altijd de beste.

Dat geld ook voor je fiets je bril je kleding en alles wat van je sponsor komt.

Waag het niet om je negatief uit te laten over je gesponsorde spullen.

Dan mag je ze zo weer in komen leveren.

• koekjeerbij

Dit zie je in mijn geval verkeerd.

Ik was erg gecharmeerd van mijn Giro ik heb er zelfs 2 een witte & een r/w/blauwe.

Toen ik met het team gesponserd werd,dacht ik eerst shit kan ik mijn eigen helm niet meer op.

Tja toen dit helmpje maar eens geprobeerd en in 1woord geweldig.

Het is niet zo dat bijvoorbaad alles wat gesponserd is goed is.

Ik kan je dan ook melden dat onze teamkleding bagger is.

Maar de helmpjes zijn top*D

Maar een kip zonder kop kan volgens mij geen helm op:+

• Ninko

Koekje, een pasvorm is natuurlijk bij iedereen anders… zeggen dat een bepaald zadel, helm of schoon dus een fijne pasvorm heeft is een beetje lastig…

Overigens is de helm die je opnoemt redelijk zwaar :D De catlike's zitten allemaal rond de 260 gram..

Terwijl de nieuwe Specialized D2 op 184 gram zit, een Limar helm zit op 180 gram, das toch een redelijk groot verschil… :D