Iemand hier ervaring mee?
Hoe bevalt dit frame? Quanta kosta?
Ik ga wellicht op zoek naar een ander frame dus graag het woord aan de ervaringsdeskundigen
Dennis, sinds 3 weken ben ik de gelukkige eigenaar van een Cube AMS Pro Oro 18, model 2007 (was in de aanbieding) Daarvoor een hard-tail Scott Pro racing.
Ik heb er direct een XT crankstel en de 2008 NN en RR (nieuw profiel) op laten zetten/leggen.
Ik heb tot nu toe geen enkel ogenblik spijt van mijn besluit gehad.
De fiets stuurt goed en is zeer comfortabel (mag wel voor mijn 54 jr) Volgens mijn fietsmaten ga ik harder dan met mijn oude Scott.
Wat ik nog wel ga veranderen is het stuur. Ik ga het iets gebogen stuur veranderen in een recht stuurtje. Dan passen de schakel en remhendels beter. Nu heb ik mijn veel te brede stuur ingekort waardoor ik een probleem kreeg met deze hendels.
Ik ben (bij nat weer) ook niet echt tevreden over de RR achter. Mijn oude Jimmy's hadden veel meer grip terwijl de RR regelmatig achter weg glijdt.
Na een tocht van 40/45 km stap ik nog redelijk relax't van mijn fiets en dat was vroeger anders.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik wel van lekker doortrappen houdt maar geen snelheidsmaniak ben.
Overigens heb ik voor de aanschaf van deze fiets contact gehad met Bas de Bruin, redacteur van MB+. Deze heeft de Cube ook al enige maanden als testobject in gebruik. Na diverse marathons gereden te hebben was hij vol lof over de fiets.
hey dennis
volgens mij is er denk ik wel wat te regelen met merida
ik had zelf de mision xc een keer of 4 gebroken
maar elke keer weer netjes vervangen
en daar voor had ik een merida big air of zo ook twee keer moeten vervangen.
moet zegen dat die fietsen erg vaak breken maar elke keer ergens anders.
heb nu bijna 1 jaar een canyon nog geen enkel probleem mee gehad.
dus ik weet het niet maar kan aan merida liggen.
ben je soms ook wat aan de lange kant of heb je je zadel pen hoog staan?
daar kunnen volgens mij slecht tegen.
groetjes dave
ik ben niet echt lang, heb mijn zadelpen niet echt hoog staan.
Ik ben niet al te zwaar al lijkt het op foto's alsof ik een helm onder mijn shirt heb maar dat komt doordat ik mijn ………….3x om mijn middel heb geslingerd.
Is e.e.a. een meridakwaal en zo ja gebeurt dit ook bij specialized? Feit is wel dat dit door mij niet leuk gevonden wordt ondanks 't feit dat Merida het tot nog toe heel goed heeft opgelost.
das waar dennis
je bent toch je fiets drie weken kwijt.
de laadste keer was ik inderdaad zo zat dat ik hem na reperatie op markplaats gezet heb en was in no time verkocht.
en dus maar een ander merk gekocht heb.
wat je ook kan doen eens een boze mail naar merida sturen.
heeft bij mij 1 keer gewerkt zodat ik een nieuwer model kon uitzoeken, met bijbetaling van het verschil natuurlijk
maar met de cube ams pro waar deze topic over gaat heb ik dus geen ervaring
ziet er wel goed uit.
groetjes tiny
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?