Zadel

• Rene

Ik had om ‘m’n gazelle een standaard zadel, ik dacht velo

Was tamelijk hard, maar ik zat er wel ok op, ook met marathons.

Nou ging ik eergister onderuit op een ijzelig stuk weg, dus die is nu om zeep.

Wat raden jullie me aan, ik dacht aan iets van 70-80 euries max.

Ik zag die Selle Italia C2, die heeft zo'n sleuf in t midden, en gelpads.

M'n oude zadel had geen gel.

Heeft zo'n sleuf werkelijk zin ? en heeft iemand ervaring met dit zadel ?

Of heeft iemand andere tips ?

Ik heb normaal postuur, 73kg., rijd geregeld marathons, dus een uurtje of 5/6 comfortabel zitten is prettig.

Vast bedankt, guys, kan ik ff shoppen na oud en nieuw.

• Chris Cross

Hi,

Ik reed voorheen altijd met een Selle Italia, maar kreeg bij langere tochten last van de z.g. slapende zak.

Sinds een half jaar rijd ik met een Specialized zadel met de door jou omschreven gleuf. Dat zadel is verkrijgbaar in 3 breedtematen en wordt verkocht in de door jou genoemde prijsklasse.

Ikzelf ben er meer dan tevreden over.

Succes!

• senior

Rene, ik heb al 3 jaar een Specialized Body Geometry zadel op mijn fiets.(met zo'n gleuf inderdaad) kost ca €35.Je hebt ook duurdere. Rijdt zeer comfortabel.

Enne niks wat onderweg in slaap valt zoals Chris aan geeft.

Het enige nadeel, iets hoger gewicht en het ziet er niet zo strak uit.

• thunder

Ik rij ook al jaren met een Body Geometry, idd met gleuf en gel. Dat is bedoeld om vooral je rug te ontlasten van de klappen. Zeer confortabel, geen slapend zakie en ziet er niet strak uit. Maar ja, het comfort is geweldig. Ik heb ook op lange ritten nooit last.

• Ninko

Kijk ook ff goed naar de vorm van je zadel, ga een beetje na of je volgende zadel ook die vorm moet hebben etc. Specialized hebben vaak wel een hoog comfort idd, en verschillende maten van het zelfde zadel!

• Supervis

Ik heb sinds 300 km een selle Italia superlight flight met genuine Classic Gel gleuf (wat een naam) maar die is achteraf zo smal (die gleuf) dat er het een en ander gaat klemmen aan euh, huidplooien en zo. Het zadel ziet er erg snel uit, dat wel. En het weegt amper wat.

Maar echt comfortabel wordt het nooit, je kunt wel doen alsof natuurlijk. :D

see ya guys!

• dennisb

Hey Vis!!!

Da's lang geleden!

Weer aan het fietsen?

• jeroen kuijt

Hmmm een andere tip? De voorkeur voor een bepaald zadel vindt ik erg persoonlijk. Zelf had ik eerst dit zadel

http://www.bike2build.nl/fotogroot/si07c2ggb.jpg

maar dat beviel me helemaal niet. Constant zadelpijn, al na een uurtje rijden.

Daarna ben ik overgestapt op een Brooks.

http://www.vlerickfietsen.be/randonneur/brooks_b17_narrow_black.html

Een heel confortabel zadel en tot nu toe geen enkele klacht.

Daar moet ik wel bij vermelden dat ik recreatief fiets, op de weg, strand en bos.

• Pens Armstrong

Ze kunnen tegenwoordig toch met een of ander meetprogramma je afstand van de zitbotjes meten, dan weet je of je een smal of een iets breder zadel moet hebben, Ik zou ook eens de verschillende testen van zadels bekijken, sommige zadels blijken voor veel mensen goed en dat kan geen toeval zijn.

Toevallig vandaag een B17 Brooks standaard gekocht voor de oldtimer (Flandria caferacer) en het voelde alsof ik thuis kwam in de stamkroeg en de beste plaats (kruk) had.

• Pens Armstrong

Zalig zadel

leder

vorm

kont

bil

naad

gezeten

het is goed

Leder

Pubers

Leder