fietsen met de kids

• dennisb

Vandaag samen met Tommy en onze kids een leuke ronde van een dikke 25 kilometer gefietst.

De meiden hadden er zin in.

Na een kilometer of 20 waren ze zoooo moe en hebben we gepauseerd in een cafeetje met een grote speeltuin. Dat was dus de chocomel naar binnen kappen en roetsj……… de speeltuin in.

Het laatste stuk hebben we nog geoefend in klimmen en dalen. Een half jaar geleden konden ze hier niet boven komen, nu wel!

leuk om die twee meiden bezig te zien.

Zeker weer voor herhaling vatbaar, dus als er nog meer prikkers met kids zin hebben om eens af te spreken dan is dit natuurlijk altijd mogelijk, maken we er een kidsprikkersmeeting van.

• Biker Paul.

Hoeven de papa`s ook niet zo hard te gaan……..

Probeer de oudste zo gek te krijgen om op een ATB te gaan fietsen !

En als ie dan maar roze is wil ze wel :D

Leuke Kona gevonden, ga ik binnenkort ff passen met `r !

Iemand een indicatie vanaf welke leeftijd ze een beetje kunnen gaan biken ?

• Ninko

tsja, sommige beginnen al heel jong maar dat is ook niks. Vaak valt het dan zo erg tegen omdat ze nog totaal geen kracht hebben om die bike ergens heen te sleuren dat het na een aantal jaartjes stopt paul. Zou zeker tot een jaartje of 10 wachten…

• dennisb

e.e.a. is natuurlijk per kind afhankelijk. Mijn dochter is begonnen met 8 jaar. In het bos, zo vlak als een biljartlaken, regelmatig een koek en pauze in de speeltuin.

Een uurtje onderweg was meer dan genoeg.

Vooral speels houden.

• Ninko

Het gaat erom dat het leuk blijft idd!

• Jeroen Kuijt

Mijn jongens waren 9 toen ze voor het eerst mee gingen naar Schoorl. We hebben toen het complete rondje gereden. Uiteraard regelmatig even stoppen, spelen en vooral lol hebben. Ik had mijn camelbak gevuld met repen, drop en koekjes. Zelf hadden ze een bidon vol limo. Later thuis hadden ze de stoerste verhalen tegenover hun vriendjes. Die zijn later ook een keertje mee gegaan. Het leuke is wanneer je met een groep kinderen op een mountainbike parcours rijdt dat ander bikers heel positief reageren.

• FrankB

Mijn zoon is begonnen toen hij 8 was is inmiddels 12 en fietst in de winter met de volwassenen mee (trainings niveau is lager) Downhill één van de besten omhoog kracht te kort, nog twee jaar en ook hij fietst mij voorbij. Elke woensdag fiets ik met 10 a 12 kinderen min leeftijd is 8 maar voor 80 % is dit te jong vanaf 10 jaar wordt het biken leuk en kan je echt tochtjes maken en trainen op techniek