Marlin XTB

• Pennings

Hallo,

Ik heb op internet een mountainbike gezien, namelijk de marlin XTB. Aangezien ik geen ervaring heb met het kopen van mountainbikes plaats ik hier een bericht., Ik heb niet zoveel eisen met betrekking tot deze mountainbike en de prijs was nogal laag dus leek me dit een mooie kans. Nu heb ik nog geen enkele review op internet gezien over deze fiets. Kan iemand mij vertellen op dit een goede mountainbike is. Ik wil er af en toe door het bos mee crossen en daarnaast wat vaker over de straat.

Het gaat om deze mountainbike: http://www.bikesonline.nl/shop/shop_prod.asp?GroupID=205&ProductID=11849

een andere optie die ik gevonden heb is deze:

http://www.matrabike.nl/fietsen/Mountainbike/Phantom.asp

Kortom: geldt in de ‘mountainbikewereld’ ook goedkoop is duurkoop?

Alvast bedankt!

Gr

Chris

• Pens Armstrong

Dit zijn geen serieuze fietsen, kan ook niet voor dat geld en dan ook nog voor en achtervering. Sterker nog, het is een soort van speelgoed.

Spaar ff door en koop eventueel een leuke 2ehands ofzo want met die andere dingen ga je aleen maar ellende krijgen.

• koekjeerbij

hej pennings sorry dat ik met de deur in huis val.

Maar alle 2 bagger fietsen (rotzooi dus).

Wat je het best kunt doen ga ga een rijwiel zaak bij je in de buurt.

En vraag om een leenMTB als je daar op hebt gereden.

Heb je uitgangs materiaal.

Als we over een nieuwe bike praten ben je toch al gauw 6 a 700 euro,s kwijt.

2e hands de helft.

Ga voor een bekend merk deze hebben zich vaker al bewezen,

en de garantie vormen zijn beter.

SUK 6

• chief

ik zou haast willen zeggen dat het gevaarlijk is om met een dergelijke fiets serieus het bos in te duiken. als je een beetje kracht moet zetten breekt echt letterlijk alles af. Al diverse van dergelijke fietsen in het bos gezien met dubbelgeklapte wielen en afgebroken sturen. en dat wil je echt niet meemaken.

Dus inderdaad spaar een beetje door. koop geendubbelgeveerde fiets maar een degelijk frame met degelijk afmontage. Als je toch besluit om 'm te kopen (wat ik me niet kan voorstellen na deze adviezen :-D ) koop er dan een hele goeie helm bij…..

• willem

Als je met zo'n fiets serieus het terrein in wil vraag je om problemen, idd. beter even doorsparen en zoeken naar een “knap” gebruikt karretje

• Roadkill

Dit moet je eigenlijk kopen neerzetten een camera ervoor monteren die elke dag een foto maakt,zie je hem per dag lichter worden…..Dit is dus GEEN mountainbike!!!

Greetz Roadkill

• Pennings

Oke ik ben overtuigd, ik koop hem! Haha Het enige positieve is dus de prijs. Vind het jammer om 1x per maand te mountainbiken voor 500 euro. Ik ga eens zoeken naar een mooi tweedehandse mountainbike. Bedankt voor alle hulp.

Gr

Chris

• Roadkill

Misschien beter huren dan???Enne met enkel een mtb ben je er niet,wat dacht je van de rest ?Kleding,onderhoud,helm,reserve delen(biba,ketting,)gereedschap???Nee mtb-en is superleuk,supergezellig,goed voor de conditie,maar niet goedkoop…

Greetz Roadkill

• Pennings

Hallo,

Ik heb inmiddels al een proefrit gemaakt op een mountainbike, ik vond het zeer leuk. Nu heb ik een mountainbike gevonden met shimano deore afmontage voor maar 399 euro.

http://www.matrabike.com/fietsen/Mountainbike/Zig_Zag_Disc.asp#

Is dit een goede mtb? Ik zat er ook al aan te denken om een mtb te importeren gezien de aantrekkelijke dollarkoers. Iemand hier ervaring mee? Lijkt me wel lastig qua garantie etc. Hoeveel douaneheffing wordt hierover berekend?

Gr

Chris