Nieuwe wielen

• Keibiker

Goedemorgen!

Ik wil zelf mijn wielen gaan vervangen, ik heb bij een goede internetshop diverse opties gezien, maar waar moet ik op letten? wat is bijv.het verschil tussen centerlock en internationaal, Wat zijn de beste naven (ik rij nu met xt) enz. enz.

Mijn budget is ongeveer € 300, ik hoop dat jullie een goede tip hebben. ik ben zelf 85 kg……… op m'n santos zit HS33..

Groet!

• Roadkill

Als je geen schijven wil in de tekomst dan heb je niks aan centerlock of IS,dus dat kan je vergeten. Kijk ook naar gewicht van de wielen,zonder dat ze zwak worden.Maar waarom wil je nieuwe wielen? Je hebt nu XT naven,die zijn gewoon goed,je kan over naar XTR,dan is het beter,maar dat ga je niet redden voor 300 ben ik bang.Verder hebben DT Swiss,Chris King en wOOdman goede naven,maar weet niet of je voor 300 beter kan krijgen dan wat jenu hebt.Gaat het om de Velgen dat ze op zijn geremd,dan zou je kunnen overwegen (mits de naven nog goed zijn)om nieuwe wielen te laten spaken om je huidige naven.En dan zou ik de Mavic 717 nemen als ik jou was,heel sterk en heel licht.

Greetz Roadkill

• Keibiker

Het gaat inderdaad om opgeremde velgen……

• GRoel

Kijk hier eens, daar heb ik ook een setje gekocht vorig jaar. Heel tevreden over. Alleen de bezorgkosten zijn vrij hoog (iets van 30 euri dacht ik…), maar dan is het vaak nog goedkoop.

http://www.actionsports.de/Laufraeder/Laufrad-Specials:::517_518.html

GRoel

• Pens Armstrong

Ik zou er gewoon nieuwe velgen opzetten en de naven nakijken, nieuw vet etc.

Voor `t geld dat je dan over hebt zou je eventueel een goed 2e hands setje crossmaxen kunnen kopen, voor velgrem met ceramische laag of iets soortgelijks.

• Ninko

Waarom op internet een setje kopen? Waarom ga je niet naar je lbs, laat je je naven opnieuw vetten en nieuwe kogels erin, 2x mavic x717 eromheen, ben je voor 150 euro klaar. Kun je nog lichte spaken pakken ook. Heb je tenminste service, kunnen ze je wielen nog een keer natrekken!

• Erwin

Kijk eens op de site van Ernie Frieke uit Veldhoven.

Bikeboosting.nl

Maakt wielen op maat voor een redelijke prijs, en zeer sterk.

• Biker Mark

Hoi

Kijk anders hier eens ik heb hier mijn fiets gekocht ben er zelf geweest en zach dat ze nu ook wielen verkochten op hun site en ik denk niet verkeerd zeker de prijs niet

www.fietssportief.nl

gr