bevroren remmen en pionnen

• marc

van een collega gehoord afgelopen zondag in oosterhout was het na 34 km agelopen ; DE PION (cassette) BEVROREN, hij zei ook dat veel mensen last hadden van remmen die vastvroren ?? nu wil ik a.s. zondag ook gaan rijden maar aangezien de weersvoorspellingen zowat - 5 zzijn !!!

Kan ik dit bevriezen voorkomen ???

hebben meer mensen hier last van gehad , ik heb dit alleen nog maar meegemaakt met sneeuw dat de remmen dichtvriezen

groet

• Eric Brouwers

Door het afspuiten van de bike kan er water in de remkabels en schakelkabels komen,als dit bevriesd kunnen de kabels vast gaan zitten,dus goed onderhoud is bij vorst noodzakelijk.Wat de pion betreft ,indien mavic of evt andere demontabele body,na het afspuiten goed droog maken.Mocht de body toch bevriezen tijdens het fietsen,even over de cassette plassen en direct weer door fietsen voordat die weer bevriesd.Kwestie van fietsen of lopen

Bike groet van Eric

• MiketheBike

Het klinkt idd vreemd, maar als noodoplossing is plassen over een bevroren body noodzaak (anders komt ie niet los).

Zorg in ieder geval dat de body geheel droog is een dag vantevoren (dus niet nog ff schoonmaken met bakken water).

Remmen goed invetten met vaseline en/of inspuiten met silliconenspray.

PS Houdt je ook rekening met anderen waarbij hun remmen niet altijd goed en of betrouwbaar werken?

Succes

MtB

• opa

uit de oude doos:

als pissen niet wilde of hielp, dan was er altijd wel iemand in de buurt die een nicotineverslaving had en dus met een aansteker of lucifers rondreed. Dit gecombineerd met een pagina van het bekende “krantje-voor-de-edele-delen” heeft ook al menige vastgevroren cassette weer gangbaar gemaakt.

Maar toen waren het ook nog echte winters :D:D

• ninko

Ach, gewoon na het fietsen de fiets goed afspuiten als het kan met hogedruk, pion goed schoon blazen en de remmen ook dan komt alles goed :D:D:D

• MWF

Daar heb ik nooit last van! spuit mijn fiets immers nooit af.

En sinds eergisteren heb ik mijn fiets even niet meer nodig want er kan volop op natuurijs worden geschaatst.

• Roadkill

Hey je gaat het niet geloven,maar ik heb gewoon geen compressor in de auto,kan ik hem dan droogblazen met een fietspomp?

• Ninko

thuis??

• Roadkill

Nee ook niet:S

• Jeroen Kuijt

heeeeel erug harud blaazzzuuuuu Michiel

heeeeeel erg harud