ventielen

• Huub

rob schreef:

>

> kan ook met xx-light van swalbe frans ventiel die kun je er

> uit draaien met een tangetje met een spuitje de latex er in

> en dan weer dicht draaien en pompen maar .

> lekker licht allemaal en het werkt erg goed.

> Rob

nav de latex verhalen heb ik bovenstaande al vaker gelezen.

Mij is het echter nog nooit gelukt om bij een FRANS VENTIEL het binnenwerk te verwijderen met een tangetje.

Doe ik iets niet goed of worden er wat benamingen door elkaar gehusseld?

- een hollands-, dunlop-, flits- of schwalbe ventiel

binnenwerk wordt vastgehouden door een moertje

- het auto- of schraderventiel

binnenwerk kan met een hulpstukje of spitstangetje verwijderd worden

- een presta- , sklaverand- of fransventiel

binnenwerk kan er volgens mij niet uit

• Roadkill

Misschien kan het wel,maar het is mij ook nog niet gelukt…:D

• Pens Armstrong

Da`s toevallig, gisteravond heb ik me ook in `t ventielwezen verdiept, is wat ik er van begrijp i.d. niet er uit te halen (presta). Ben nog niet in Aken geweest alwaar ik navraag zou doen ( wo bleiben die Teile ! ). Het kan ook in principe met een injectienaald maar dat is toch wat al te drastisch om zo een nieuwe biba meteen kapot te prikken. Lijkt me wel goed spul, tenminste dat denk ik zo.

Net met Sjoerd ff bij Salden gaan kijken, tjonge jonge, allebij licht gefrustreerd, een paar mille is niks meer, het is allemaal high-end wat de klok slaat. Zit ik te mieren over een biba !

• Ventielenlikkert

Je moet de (super)light biba's van Schwalbe hebben. Van deze ventielen kun je 100% zeker het binnenwerk uithalen (even met een tangetje losdraaien) waarna je het Doc Blue er zo in kunt spuiten.

Toch best goed nagedacht van die jongens van Schwalbe ;-)

• rob

juist daarom zeg ik ook xx-light swalbe werkt echt super. :)

Rob

• Ninko

Hangt van het ventiel af idd. Niet alleen de xx-light van schwalbe maar meerdere binnenbanden kun je hem losdraaien. Overigens vertrouw ik die xx-light van schwalbe niet zo goed, maar dat is weer een ander verhaal:D (wel met latex erin, anders al helemaal niet:D).

maar probeer ff wat binnenbandjes uit, sommige kan wel sommige niet!

• Pens Armstrong

Met die xx lights reed ik i.d. veel lek weet ik nog. Maar bij sommige biba`s kan het dus wel en dat is een goede zaak. Met dit weer bandjes gaan wisselen is niet zo fijn. Even uitvogelen en dan gaan we voor de blauwe dokter.

• Roadkill

Dat is de reden waarom ik van de xxlight ben overgestapt naar de latex,ietsjes zwaarder,maar veeeeeeeeeeeeeeeeeeel bedrijfszekerder. Ben ook benieuwd hoeveel van dat spul er in een xxlight moet,ga er bang voor zijn dat die dan toch weer zwaarder is dan een Latex..

• Roadkill

Oh btw Pens,als je niks te doen hebt met kerst,kom dan ff naar de Ardennen,daar ga ik fietsen met 2 vrienden van me ;)

• Huub

het betreft hier dus een eigen ventiel van Schwalbe en geen standaard fransventiel :D