doc blue

• Pens Armstrong

Doc blue is zo`n dichtvloeistof voor lekken van schwalbe. Je moet dit dus in de biba injecteren maar moet je dan het ventiel er uit draaien en kan dan toch een CO2 patroon gebruikt worden of moet je pompen ? Kan er niks over vinden op de site van schwalbe maar zie op de foto van bike-components.de er een ventielverloopstuk op staan, hoort dat er bij ? ff op foto klikken s,v.p.

• Pens Armstrong

Sorry ! foutje.

http://bike-components.de/catalog/image_plug.php?products_id=15296

• Ninko

Dat is een tooltje om het binnenwerk van een autoventiel eruit te kunnen draaien. Geen verloop nippel lijkt me. Maar meestal werkt een c02 patroon niet. Tenminste, bij vloeibare latex en een c02 patroon niet, misschien is dit het zelfde idee? co2 maakt de latex weer vloeibaar na een tijdje en dan is je gedichte gat dus weer een gat :D

• Huub

al die latex toevoegingen zijn volgens mij alleen maar via een autoventiel te gebruiken. Vandaar ook dat nippeltje op de foto. Daarmee draai je het binnenwerk van het ventiel eruit en na vullen, weer erin. Of je vervolgens CO2 of een pomp gebruikt mag je zelf weten :D:D

• Huub

> co2 maakt de latex weer vloeibaar na een tijdje en dan

> is je gedichte gat dus weer een gat :D

………. dat is nieuw voor mij :D

• Roadkill

Denk dat de kou die veroorzaakt word door het CO2,misschien beetje tegenwerkt bij de vloeibare Latex,maar dat het daarna wel goed werkt..

• Pens Armstrong

Vindt het een beetje abracadabra dat spul allemaal maar las ergens op een belschj forum dat ze dat doc blue er rechtstreeks door de biba met een injectienaald er in spoten, dan kun je `t ook gelijk door de buitenband heen jagen lijkt me zo. Deze week wat spulletjes in Aken halen, zal ik `t eens checken of dat ook in een frans ventiel kan. Of dat spul van geax, pit stop dan maar, maar dat is puur voor mtb of kan ik dat ook in de racetuub van m`n caferacer doen ? pompt mtb band op tot 2 bar maar denk niet dat de druk hoog genoeg zal zijn voor een tuubje.

Tja … een gek kan meer …dan …

• Ninko

hmz het duurt juist ff. De c02 maakt het latex na een tijdje weer vloeibaarder, dus in het begin is je band wel hard maar hij zal langzaam weer lucht beginnent e verliezen. meestal nog wel genoeg om thuis te komen!

• Fast Fred

Ik gebruik het al een tijdje gewoon alleen icm een buitenband. Dus zonder binnenband (wel de goede velgen gebruiken natuurlijk!!!) Werkt super en ben er meer tevreden over dan bijvoorbeeld no flats wat ik ook heb geprobeerd…

• rob

kan ook met xx-light van swalbe frans ventiel die kun je er uit draaien met een tangetje met een spuitje de latex er in en dan weer dicht draaien en pompen maar .

lekker licht allemaal en het werkt erg goed.

Rob