de keizer:-])

• Huub

Op de pauze in Heeswijk kwam, onder de klanken van Dr. Hook's “Alice, who the @!#$ is MWF”, het team in gelid binnen. De taken waren goed doorgesproken: de eerste haalde de thee, de tweede poetste gelijk de paar spatjes modder van de baas zijn fiets, terwijl de kopman zelf zich posteerde voor het hittekanon.

Een paar kilometer verder zag ik het treintje naderen. De kopman lekker uit de wind, de knechten deden het waarschuwende werk.

Wat ik vervolgens meemaakte was een staaltje van echt teamwork en diep respect voor de kopman.

Op het moment dat ik voorbij gestoken werd kreeg de kopman een vuiltje in zijn oog en stuurde rechtsaf, ipv linksaf. Daardoor kwam ik ongewild op zijn positie in het treintje terecht. De knechten die niks in de gaten hadden reden vrolijk verder. Tot er plots in een bocht naar rechts heel verdekt de enige plas modder van de hele route lag. De eerste knecht gaf kort een commando, de tweede liet zich direct vallen om zo zijn kopman een droge overtocht te waarborgen.

Ik maakte me al klaar om van deze buitenkans gebruik te maken toen op het laatste moment de man in de modder zag dat ik niet zijn kopman was. Het ging hem blijkbaar te ver om ook mij gedienstig te zijn want snel sprong hij weer op, het droge spoor blokkerend en vrijhoudend voor zijn keizer.

Met een venijnige blik werd ik door het modderspoor gedirigeerd, waarna de keizer via het droge spoortje mij voorbij stak, gevolgd door getrouwe.

Langzaam zag ik ze aan de horizon verdwijnen.

Toen ik mijn bike aan het schoonmaken was kwam het voorgaande weer op mijn netvlies. Wat een knap staaltje teamwork en een ode aan de keizer :D:D

• Biker Paul.

Uhhhhhhh, Huub, Livin` next door to Alice is van Smokie………….en who the f..k is Alice is van Peter Koelewijn die het weer heeft gepikt van 2 gitaristen die ik jaaaaaaaaaren geleden op Ibiza `ns heb gezien !

Who the f..k is MWF :D:D:D

• Ninko

Je kunt wel mooi typen Huub!:D

• Huub

Het was de originele MWF en toch echt deze versie Paul

http://www.youtube.com/watch?v=TpVHM1ALiRw

• Biker Paul.

Oeps, zoek ff op youtube op Smokie en je komt `Alice` ook tegen………..

Weet alleen niet wie nou het origineel heeft gemaakt ?

Jij bent (een stuk) ouder als ik dus waarschijnlijk zal je best gelijk hebben maar die van Dr. Hook kende ik niet…….

• Pens Armstrong

Was het niet “living next door to Alice” van Dr, Hook ( and the medicine show ? ).

Mooi stukje Huub en verschil moet er zijn he, er is maar een keizer, maar troost je, “koning, keizer, admiraal, Popla kennen ze allemaal” ! ( Popla = WC papier ).

• MWF

Deze MWF heeft vandaag in Heeswijk het tochtje gereden maar was zoals bijna altijd in een veldtoertocht in zijn uppie.

Fiets wel mooi schoon gehouden maar je moet wel een grote lomperik zijn om na deze tocht je fiets te moeten afspuiten.

Mooie tocht met ieder jaar weer als hoogtepunt de passage langs het kasteel.

• Huub

je verhaal over Smokie als origineel klopt. Dat “who the f..ck is Alice” is er volgens de website van Peter ingekomen nadat het in Nijmegen door een DJ geïntroduceerd was in een discotheek waar Peter toevallig een keer een optreden had. Nadat Peter er een hit mee had is het weer opnieuw opgenomen door Smokie en is er o.a. ook een cover gemaakt door Dr Hook

• Huub

kijk, dat ontkennen vind ik nu een keizer onwaardig :D:D

Jammer, maar ik zal volgende keer een foto publiceren als je dat leuker vind.

• Biker Paul.

Peter koelewijn nam `Who the F..k is Alice` op als Gompie in 1995………

En over Dr. Hook heb ik niets terug kunnen vinden behalve die versie op Youtube.

Zullen we het nou weer over fietsen hebben ?

Gisteren ff een rondje in de omgeving gemaakt met schelpenpaadjes, een houtsnipper CQ baggerpad en de gebruikelijke asfalt KM`s hier, vond het errug koud en m`n gemiddelde is ook wel eens beter geweest ondanks dat het niet hard waaide ! Fiets ziet er uit als een varrekkùh……….(da`s Westlands) :D