koude voeten

• henri

heerlijk gefietst vandaag

in een keer zonder te stoppen de gulberg op

kortom

het kan slechter

maar

ik had zulke koude voeten op het laatst en dat komt omdat mijn schoenen eigenlijk voor de winter te strak zitten.

zomers geen last.

ik heb north wave maat 43 dat is dezelfde als mijn normale schoenen.

mijn vraag: valt nw zo klein uit en is er een ander merk wat beter zou kunnen zitten.

morgen naar de fietseboer, maar ik hoop hier op een tip.

waarvoor hartelijk dank

henri

• dennisb

Schoenen zijn zeer persoonlijk qua passen.

Neem uitgebreid de tijd om tot je keuze te komen.

• Eric Brouwers

Hoi, na veel nat worden zullen de meeste schoenen,vaak te snel drogen en een beetje gaan krimpen.Als ze te strak zitten krijg je snel koude voeten,dus in de winter moet je de schoenen losser aantrekken dan je gewend bent,met evt.wollen sokken(meer lucht om de voet),en de schoenen zonder binnenzooltjes met evt,kranten erin langzaam laten drogen na het fietsen.Het aftapen van de voorkant kan ook helpen.

Groetjes Eric

• Ninko

Had je wel overschoenen aan?

• Wout

Je kunt ook je tenen / voeten goed insmeren met vaseline….. houd de warmte ‘iets’ vast….

Overschoenen zijn idd ook erg handig…..

Wout

• henri

ik had inderdaad overschoenen aan; ook nooit eerder gehad maar wel een uitvinding zeg

ik heb ze de laatste keer schoongespoten en op de verwarming gelegd/ dus krimp

maar ze waren redelijk smal uitgevallen from the start

dus ik hoopte hier op iets als: moet je dat en dat merk passen, die vallen breed uit. dan kan ik dat merk gaan hunten in de kerstuitverkoop.

overigens zoals gezegd; somers geen last, maar dan heb ik dunne sokkken, nu ook , maar nou is het niet warm genoeg.

• Pens Armstrong

Winterschoenen moeten een maatje groter zijn dan normaal. NW heeft ook speciale winterschoenen, type celsius dacht ik, met gore-tex etc. Ook die winterschoenen van Shimano schijnen erg goed te zijn in de Duitse test wat ik gelezen heb.

Mss plastic zakjes tussen schoen en overschoen ? of noppenfolie ? Zag die NW schoenen voor 109 euro bij BOCAS in Dtsl. by the way.

• Roadkill

Ik heb ook nooit koude voeten in de zomer……

• Pens Armstrong

Zoiets kan ook nog:

http://www.warmers.com/Category.aspx?Cat=1&pval=0%7c1&pkey=Products%7cGrabber+Warmers&pIds=Showcase|CategoryID

• henri

eigenlijk bedoelde ik last hebben van het krap zitten in de zomer.

mag ik jullie allemaal hartelijk danken voor het meedenken.

kijk as weekend uit voor die mtb er met vaseline tussen zijn tenen en noppenfolie all over. wel afgetaped natuurlijk.

ps.

over de bevroren grond waren enkele diepe bandsporen ik kwam erin en werd er nerveus van; net of je in de tramrails gevangen bent.

wat is te doen gebruikelijk in deze?

groeten

henr!