winterschoenen

• thunder

't Is wat sappig in het bos, zowel water van boven als van beneden. Na een half uurtjes sop ik in mijn schoenen, ook met overschoenen nog. Heeft iemand ervaring met hoge winterschoenen, of is dat geld weggooien? Rose heeft deze maand een aanbieding van schoenen plus overschoenen voor 110 euri

http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=155&detail=10&detail2=10470

iemand ervaringen?

th.

• Huub

Zelf rij ik bij droog vriesweer met SIDI winterschoenen, bij blub daaroverheen dunne BBB overschoenen en als het echt prut is met waterdichte sokken van Sealskin.

Mijn vaste bike maat heeft de Rose combinatie en is daar erg tevreden over.

Let er wel op dat je een maat groter neemt zodat je tenen nog kunnen bewegen (bij Sidi 2 maten !!)

• Ninko

Ik gebruik altijd alleen overschoenen. Gewoon fietssokken, mtb schoenen en daaroverheen overschoenen van BBB of Pro, nu heb ik een setje van Specialized en dat bevalt ook goed.

• koekjeerbij

Kep sidi winterschoenen & net als huub 1maat te groot ruimte voor de tenen he *D

Bevalt errug goed daar doe ik dan ook hoezen over.

Let op ik heb mt 43. sidi koersschoenen mt.44 winterschoenen mt.45

• MWF

Nog een tip als het echt koud is en je hebt ruimte genoeg in je schoenen bij je tenen. Knip een paar noppenfolie zakjes zodanig af zodat je net over je sokken gaan tot een paar cm voorbij je tenen en dan de schoen in.

Ik doe dit bij koud weer altijd en doe nooit overschoenen aan.

Tegen nattigheid helpt dit denk ik niet voldoende maar dan rijd ik niet.

Als ik dan toch nog koude voeten krijg (maar dan moet het echt behoorlijk onder nul zijn) dan af en toe een stukje de fiets op de schouder en lopen ; dit is de beste methodiek tegen koude voeten maar begrijp wel dat voor een MTB geen optie is.

• dennisb

Weggegooid geld?

Weet ik niet.

Ikzelf rijd altijd met dezelfde schoenen (sidi dominator). Is het koud/nat dan doe ik er neopreen overschoenen van Agu overheen. (andere merken passen me niet vanwege maat 48). Voeten worden wel nat maar koude voeten heb ik nog niet gehad!!

• Biker Paul.

Neopreen overschoenen met m`n gewone Shimano schoenen eronder, bij mij voldoet het, geen kouwe pootjes :D

• Pens Armstrong

In `t blad mountainbike (duits) werden de shimano schoenen `t beste getest, de winterschoenen dus. Dit is ook een optie, heb er wel geen ervaring mee:

http://www.radsport-lenzen.de/bekleidung/sonstiges/fusswaermepads.php

• Ninko

Pens for President!! Een beetje huisvrouwtjes producten als voetenwarmers aansmeren!!

Zijn we nou allemaal langzamerhand MWF-jes aan het worden… Bikkels. ploeteren door de modder en de kou!!

• koekjeerbij

Sidi heeft ook een nieuw product tis een zooltje met daar in draden net als een electrisch deken.

Wel duur maar schijnt de voeten 3uur op 38graden te houden.

Denk dat ik ze eens ga proberen. *D