Terugroep actie shimano,pro en saint

• Eric Brouwers

Ik kreeg een berichtje van een clublid,dat de handschoenen van o.a.shimano terug geroepen worden naar de winkel,omdat er een teveel aan een giftige stof inzit.Het betreft handschoenen die geproduceerd zijn in Pakistan.Ik heb de mijne al teruggebracht naar de shop,formuliertje ingevuld en nu 2weken wachten op mijn centen.Zie www.shimano.com

Zijn er al meer mensen die dit gedaan hebben?

Bikegroet van Eric

• Ninko

de handschoentjes zouden een bepaalde EU norm overschrijden voor het gehalte benzidine ofzo wat erin zit. Tsja… ooit vraag ik me dan af waar het over gaat… alsof ik die handschoen op ga eten ofzo?

• Roadkill

Uhm je kan ook heel makkelijk via de huid een vergiftiging oplopen,eigenlijk zelfs makkelijker dan via de mond……

• Ninko

Tsja, heb er geen flauw idee van. maar je hoort tegenwoordig wel erg veel van dat gezever waar je allemaal wel niet ziek van kan worden, wordt er af en toe een beetje simpel van. Alles is tegenwoordig gevaarlijk en van zo'n beetje alles kun je tegenwoordig al kanker krijgen heb ik het idee.

Als je te lang je tandenpoetst is dat ook slecht, moeten we nu tandenpoetsen maar gaan verbieden???

owja, dit is wel een beetje offtopic overigens :D

• CTIS

via de huidvetten wordt heel erg veel opgeslagen, en dat gaat je lichaam zo goed als niet meer uit. vanmorgen zijn het de handschoenen, vanmiddag je schone onderbroek. Het wordt een optelsommetje waardoor het gewoon wél gevaarlijk word! We verwerken stoffen die synthetisch zijn en de mensen, en de natuur aangemaakt hebben.

Hoe meer back to basic hoe beter.

Groetjes

• Eric Brouwers

Denk ook eens aan de mensen in deze lage lonen landen die deze producten in elkaar zetten,zij komen de hele dag in aanraking met die stoffen.Ze worden vergiftigd zonder dat ze dat zelf weten,hoe ver kun je gaan?????????Moeten we alles gaan controleren waar het vandaan komt?????

• Cubie

Heb ze maar teruggebracht en mocht meteen een paar andere uitzoeken.

O ja, die overschrijding van de Benzidine-norm zorgt ‘slechts’ voor een verhoging van de kans op blaaskanker. Hoeft van mij nu ook niet persé.