Ghost MTB's

• Taalbert

ik zoek een MTB voor wekelijks door de bossen te gaan crossen en gebruiken op de weg. nu heb ik van de Ghost MTB's de typen HTX 5700 en RT 5700 op het oog. het merk kende ik tot voor kort niet. de prijzen zijn naar mijn idee wel redelijk hoog (ca. 1500) .volgens mij is het een Duits merk. is het een goed en degelijk merk? of zouden jullie een ander merk/type adviseren?

een andere vraag. als amateur fietser, is full suspension dan echt nodig?

• Pens Armstrong

Is in Dtsl. een bekend merk Ghost, dus met de kwaliteit zit `t wel goed. een fully heb je niet echt nodig, zeker niet als je ook veel asfalt gaat doen. Fully is ook duurder om te maken voor de fabrikant dus als je een hardtail neemt voor dat geld zul je een hoogwaardigere afmontage hebben.

• Ninko

Zou voor een hardtail gaan, qua onderdelen wat meer waar voor je geld, en zeker als je vooral hier in nederland rondcrost meer dan genoeg!

Wat is de afmontage van de fietsen?

• Taalbert

bedankt voor de input. de afmontage van de hardtail is als volgt (SE 9000):

Frame: 7005 T6 DB Disc LTS

Voorvork: Marzocchi MX Pro LO

Veerelement:

Derailleur: Shimano XT

Voorderailleur: Shimano XT

Schakelgreep: Shimano XT SL

Remgreep: Shimano XT

Remmen: Shimano XT Disc, 180 mm

Stuurpen: GID

Stuur: GID, 620 mm

Balhoofdstel: Ritchey

Zadelpen: GID 31.6 mm

Zadel: GHOST VL 1205

Pedalen: GHOST light

Cranckstel: Shimano 542 2-pieces

Cassette: Shimano Deore

Binnenlager: Shimano 542 2-pieces

Velgen: Mavic XM 317 Disc

Naven: Shimano XT Disc

Spaken: DT Swiss 1,8

Banden: Schwalbe Racing Ralph 2.25

Framemaat: 44,48,52,56 cm

Kleur: black anodised

Gewicht: 11,9 Kg

is dit wat?

kunnen jullie bekende fietsen van soortgelijke kwaliteit noemen?

• Rene

Gazelle :)

Stimuleert onze economie ook nog is + minimaal zelfde afmontage ( w6 )

• Biker Paul.

Afmontage is goed, beetje eigen merk spullen voor de pen en het stuur maar echt niets mis mee ! De vork is misschien niet een van de lichtste maar wel een goeie !

Je kan nog gaan zoeken in dezelfde prijsklasse voor een ATB met een RS Reba .

Het budget is goed genoeg voor een degelijke hardtail en ieder beetje merk heeft wel wat in die prijsklasse, het hoeft niet Duits te zijn………

Keuze te over lijkt mij ! Eigenlijk heb je een luxeprobleem :D

• Huub

voor het hele jaar NL zou ik toch echt voor HS33 gaan ipv discs. Afgelopen zondag alweer €20,- weggereden aan remblokjes in één toertochtje.

Maar ja, eigen schuld. Had ik mijn modderbak (met HS33 dus) maar moeten nemen :D:D

• dennisb

Huub, je remt te veel!! :D:D

• Huub

ik zal wel moeten: wordt als maar zwaarder :D:D