webshop ?

• hans dieleman

Dit onderwerp is waarschijnlijk al vaker behandeld, maar ik probeer het toch ?

Ik rijd op mijn MTB al jaren met een zgn. race cassette (9-speed 11-25) en ik gebruik 2 kettingen, dat bevalt prima.

Nu vraag ik me af: telkens zijn er maar een paar tandwieltjes versleten (de middelste), is het verstandig om een cassette te kopen die opgebouwd is uit losse tandwielen en dan de versleten tandwielen en de ketting te vervangen of ‘loopt’ het geheel dan niet goed meer ?

Wat adviseren jullie ???

En waar op het internet koop ik het voordeligst dit soort onderdelen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Hans Dieleman ( ook in Zeeuws Vlaanderen wordt het prikbord gelezen)

• Pens Armstrong

Is een hele goede vraag Hans, heb een beetje hetzelfde.

Twee kettingen is voor mij ook de max. , je kunt mss ook met 3 kettingen

uitkomen maar dan is `t niet practisch meer.

De tandwieltjes die je het meeste gebruikt slijten het meest, vooral kleinere kransjes, maken meer omwentelingen dus hoger verslijt.

Heb zo`n Rohloff check aangeschaft om het verslijt van de cassette te duiden

maar dat werkt niet naar behoren, `t kettingcheck caliber ding wel by the way.

Voor een los kransje betaal je al snel 6 a 7 euro, het loont zich niet echt denk ik zo om dat te doen. Je zult er 2 of 3 nodig hebben om zeker te zijn en als ik dan de prijzen bekijk dan kun je beter meteen een cassette kopen.

Tenzij je het over losse campa record of over zoiets hebt, ieder kransje was los.

De tijden zijn veranderd denk ik, het cartridge systeem.

Eigenlijk van de gekke.

• Ninko

Tsja, de shifting ramps op de kransjes komen niet meer overeen als je losse kransjes gaat steken. Nu komen er dalijk allemaal reacties van mensen die dit wel gedaan hebben, niks merken, en toch iedere dag levend thuis komen. Maar dat vind ik een beetje onzin. Het is misschien wat goedkoper tenzij je meer dan 4 kransjes moet vervangen want dan is de prijs van die losse kransen al bijna net zo duur. Overigens kan het natuurlijk niet bij iedere cassette, alleen bij Deore en Lx gaat je dit nog lukken!

• hans dieleman

OK bedankt voor de reacties, ik was er al bang voor, ik zal het net wel eens afstruinen om een goede goedkope webshop te vinden die niet te veel verzendkosten berekend.

• koekjeerbij

Zeeland.net………………….is zeg Hopmans bergen op zoom.*D

• Eric Brouwers

bike-components.de

4,-euro verzendkosten bij bestellingen vanaf 50,-