webshop ?

• hans dieleman

Dit onderwerp is waarschijnlijk al vaker behandeld, maar ik probeer het toch ?

Ik rijd op mijn MTB al jaren met een zgn. race cassette (9-speed 11-25) en ik gebruik 2 kettingen, dat bevalt prima.

Nu vraag ik me af: telkens zijn er maar een paar tandwieltjes versleten (de middelste), is het verstandig om een cassette te kopen die opgebouwd is uit losse tandwielen en dan de versleten tandwielen en de ketting te vervangen of ‘loopt’ het geheel dan niet goed meer ?

Wat adviseren jullie ???

En waar op het internet koop ik het voordeligst dit soort onderdelen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Hans Dieleman ( ook in Zeeuws Vlaanderen wordt het prikbord gelezen)

• Pens Armstrong

Is een hele goede vraag Hans, heb een beetje hetzelfde.

Twee kettingen is voor mij ook de max. , je kunt mss ook met 3 kettingen

uitkomen maar dan is `t niet practisch meer.

De tandwieltjes die je het meeste gebruikt slijten het meest, vooral kleinere kransjes, maken meer omwentelingen dus hoger verslijt.

Heb zo`n Rohloff check aangeschaft om het verslijt van de cassette te duiden

maar dat werkt niet naar behoren, `t kettingcheck caliber ding wel by the way.

Voor een los kransje betaal je al snel 6 a 7 euro, het loont zich niet echt denk ik zo om dat te doen. Je zult er 2 of 3 nodig hebben om zeker te zijn en als ik dan de prijzen bekijk dan kun je beter meteen een cassette kopen.

Tenzij je het over losse campa record of over zoiets hebt, ieder kransje was los.

De tijden zijn veranderd denk ik, het cartridge systeem.

Eigenlijk van de gekke.

• Ninko