Sigma evo 2 set tunen

• Roadkill

Aangezien het lekker donker is de laatste tijd,en ik weer meer ga fietsen s'avonds heb ik ff de volgende vraag,misschien dat iemand dit al een keer gedaan heeft.De verstraler van deze set heeft 2 standen,maar er zit gewoon een halogeenpit in.Nou wil ik deze gaan vervangen voor een sterkere,maar is die lamp waarvan ik denk echt gewoon een halogeen pit of vergis ik me?Weet dat me accu een stuk sneller leeg zal raken,maar dat ga k oplossen met een extra accu.de set voldoet in mijn ogen net niet in het bos/duinen,en de supernova bixenon set is me echt te duur…

Greetz Roadkill

• Pens Armstrong

Heb ooit zo`n setje van MARWI gehad, 5 wat en 20 wat was dat. Lampjes waren los te koop, of ze passen in de Sigma weet ik niet. Zag op hun site dat ze ook 35 wat hebben. Weet wel nog dat die behuizingen van die lampjes erg heet werden.

http://www.marwiusa.com/default.aspx?cid=productview&bbid=3&taxid=24

• Ninko

Roadkill. met die 20 watt lamp zie je toch zeker wel genoeg? En het moet wel een beetje spannend blijven he:D

• Roadkill

Ging me meer om het andere lampje,dacht dat dat een gewone halogeenlamp was,maar is een soort duo zag ik net,dus dat zal wel niet gaan werken ben ik bang.

• willem

In die verstraler van mij zit gewoon een halogeenlamje met reflector en glas(een soort sealed beam), en die is ook in deze maat in diverse wattages te koop bij bouwmarkten of een verlichting speciaalzaak; de “ halfgas” stand wordt electronisch ingeschakeld (je vliegt wel door de batterijlading heen met twee lampen aan) hoe denk je dat probleem met de batterij op te lossen?? ik vindt namelijk de orginele batterij best wel kort meegaan.

• Roadkill

Dus dan kan het wel,en ik wil het oplossen met een extra accu:D:D(zowie zo wel handig want dan kan ik 1 van de 2 lampen op me helm zetten en de accu achterin me shirt.)

• willem

Oh gewoon een extra originele accu, weegt wel weer extra, maar verder wel een goed plan hoor, ik heb eens een hobbyist zien rijden met een handvol batterijen in een houder in de vorm en afmeting van een bidon (gemaakt van een soort pvc regenbuis of zo) hij kon drie uur met de twee lampen tegelijk aan fietsen. Verder gaat een ouderwetse lood-accu het langst mee (zoals ook in de wegwerkers/waarschuwingslampen zitten) ze zijn alleen niet oplaadbaar.