Hoi,
Weet iemand waar ik een betrouwbare test kan vinden betreft voorvorken voor een hardtail om XC mee te fietsen. Ben niet zo bekend hierin en wil daarom wat meer info.
groet,
Jeffrey
Ik wil graag een komplete fiets gaan kopen. Om de fietsen in het geheel met elkaar te vergelijken wil ik graag wat meer info over de plussen en minnen van voorvorken zoals de REBA, R7 en FOX. Vooral betreft onderhoud.
Ik wil graag in Nederland en Belgie toertochten en af en toe een wedstrijd rijden.
Onderhoud is eigenlijk allemaal het zelfde. Over het algemeen moet je hem 1 keer per jaar laten servicen, olie vervangen, en evt keerringen. Dat is eigenlijk alles.
Tsja, de reba R7 en Fox zijn een beetje aan elkaar gewaagd en zitten in het zelfde segment, fox is erg stijf, simpel in te stellen en toch wel een beetje de maatstaf op voorvorken gebied. De reba is een stuk goedkoper, maar ook erg stijf, veel instelmogelijkheden en een lockout op het stuur. De R7 een beetje het zelfde verhaal als de Reba, hangt wl een beetje er vanaf welk type R7 erop zit, hier zijn erg veel verschillende types in,en als je er eentje hebt van voor 2008 dan moet je de platform demping (SPV) nog instellen met luchtdruk ipv een draaiknop, een methode die wat meer tijd en moeite kost!
mwa gemiddeld is dat wel verstandig. Dan is he vork weer goed en kan hij er weer een jaar tegenaan. Ik zou zoiets na iedere winter doen, dan heeft een vork toch veel te leiden gehad en je wilt toch dat hij de hele zomer heel blijft lijkt me. Misschien rij je het ene jaar wat minder dan het andere jaar maar zo nauw komt het niet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?