waarde fiets

• Eus

hoi

heb mijn fiets op marktplaats staan maar zou graag van jullie horen wat je en schappelijke prijs vindt voor deze fiets ( ik heb daarom maar: bieden ingevuld)

staan enkele sprcificaties bij

alvast bedankt voor de moeite

groeten

ps hieronder de link

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//fiets.marktplaats.nl/mountainbikes-en-atb/127408785-cube-sram-chris-king-ritchey-enz.html%3Fadcode%3D50f9a27d3d68d6993721eab6e51d2225%23bids

• Rene

Tja, waarom wil je weten wat wij ervan vinden ??

Je weet toch zelf wel wat je ervoor betaalt hebt, en wat je ervoor wilt hebben ?

succes

• Rene

Buiten dat, zet t bouwjaar er bij, scheelt…..

• dennisb

Rene,

dit toontje slaan ze aan bij de wielrenners!

Eus,

ga er van uit dat je fiets elk jaar ongeveer de helft van zijn waarde vermindert.

dus: 1500-750- enz

Reken maar uit en doe er een beetje bovenop. De 200 die geboden is lijkt me erg weinig!

• Eus

fiets is door de tijd heen (ongeveer 3 jr) steeds vernieuwd, het stuur en de achter derr zijn bijv. pas 3 mnd oud en dus nog splinternieuw, triggers 1jr enz enz.

dus vandaar dat bij die vraagprijs ff niet meteen boven kwam drijven, dus ik dacht dan plaats ik even die vraag …… toch?

groet

• adwin

Gezien de onderdelen die op de fiets zitten,zou ik zeggen dat ie toch zo rond de 500 a 600 euri op moet kunnen brengen

Succes

• Chris Cross

Eus,

Ik heb zojuist mijn bike ingeruild en kan je melden dat de 2e hands markt erg ongunstig is. (behalve als je 2e hands wilt aanschaffen, natuurlijk :-) )

Je relateert de prijs al gauw aan wat je er zelf aan uitgegeven hebt, echter:

De prijzen van fietsen zijn erg gedaald. Pak een nieuwe fiets met de prijs van vandaag en vergelijk dat maar eens met de prijzen van 3 jaar geleden.

Mijn bike heeft me ruim 3 jaar geleden een dikke 3000 euro gekost, is begin dit jaar voorzien van nieuwe Macic wielen, XT disc remset en dual controls en toch lag de inruil slechts rond de 500 euri, waar ik op beduidend meer gerekend had.

Kortom: reken jezelf niet rijk.

Gr.

Chris

PS: je bike is in mijn ogen trouwens wel veel meer waard dam de 200 euri die nu is geboden!

• Biker Paul.

Aan de afmontage zal het zeker niet liggen………

Misschien dat het met een Cube Reaction frame iets hoger was ingeschaald.

Het is `maar` een LTD………… maakt niet uit voor mij want zelf heb ik er ook één !

Een ander kan over het frame vallen dat het niet hoogwaardig genoeg zou zijn .

Op marktplaats heb je meestal van die zeikerds die voor een duppie op de eerste rang willen zitten !

• huub

Dan zat ik er toch niet ver naast met m'n € 537 berekening ………… :D

Auteur: huub (—.adsl.wanadoo.nl)

Datum: 27-09-2007 20:25

Daarom heb ik de mijne maar gehouden. In jouw geval kun je hem wellicht beter in onderdelen verkopen of particulier

Je schrijft niet hoe oud de Gary is. Maar ik heb me ooit laten vertellen dat je na 1 jaar 50% kunt afschrijven, na nog een jaar weer 40% enz. Daarbij komt dat de nieuwprijs ook zakt met de jaren. Weet niet wat jij betaald hebt maar op dit moment wordt tie nieuw voor € 1895,- aangeboden.

Maar stel je hebt de volle mep betaald € 3200,- en de fiets is 4 jaar oud dan zou je kunnen rekenen € 3200 - 50%= € 1600 - 40%= € 960 - 30%= € 672 - 20% = € 537 = € 1562,- bijbetalen.

Ruil je niks in dan kun je wellicht 10% korting bedingen = € 2099 - 10% = € 1800.- Het inruilen levert je dus € 1800 - 1562 = € 238,- voor je Gary op.

Nieuwe wielen etc worden gerekend tot het “rijgenot” wat je hebt gehad en leveren dus niks extra's op krijg ik altijd te horen.

Maar er zijn hier ook genoeg “winkelboys” op het forum die wellicht een interessanter bod kunnen uitbrengen

• Roadkill

En die zitten hier ook hoor,heb zelf ook al het een en ander weggesleept van MP,maar zou zelf met zo'n fiets niet eens aan denken aan verkoop…..Wat is de reden dat je hem weg doet,als ik vragen mag.Ik heb eigenlijk enkel me eerste mtb compleet verkocht,en me huidige is eigenlijk gewoonweg de eerste maar dan geevolueerd tot wat ie nu is(geen enkel onderdeel meer gelijk aan de eerste)