Ninko en Tommy (en wie nog meer ???) hoe is tie gegaan ………. ??? :D
Ja was erg gaaf. We zouden daar NK singlespeed hebben, komen we daar aan blijkt er een cross wedstrijd te zijn georganiseerd. Wij hadden natuurlijk niks geregeld ofzo, dus daar keken we ff van op, maar na de organisatie te hebben gesproken was het geen probleem, de cross wedstrijd was zo voorbij gelukkig
Toen de singlespeed race, het NK nog wel. Erg gaaf.
Eerst met zijn allen inschrijven en gezamelijk het rondje verkennen, bleek gelukkig niet al te moeilijk dus dat moest wel te onthouden zijn. kort rondje ook, de eerste paar rondjes reed ik hem in 5:45 dus dat duurt niet erg lang:D.
Toen naar een stuk asfalt gereden wat aan het parcours grensde, Hier zou de “le-mans” start plaats vinden! Allemaal de bike neerleggen, (uiteraard een ebetje vooraan, of eigenlijk gewoon vooraan haha), en vervolgens 200 meter naar achteren lopen. Toen werd het startschot gegeven, had hem nog niet verwacht maar goed. rennen als een gek, m'n broertje net een stap voor me, en op de tweede plek rende ik. Helaas lag m'n fiets een beetje lastig (ik moest eerst over wat fietsen heen stappen om mijn bike te kunnen pakken), een grapjas had zijn fiets er ook nog eens bovenop gelegd:D. Dus dat koste wat meters, gelukkig was ik als 2de/3de (was lastig te zien) op weg. Ik dook als 3e de singletrack in, en heb toen zo snel mogelijk nr 2 ingehaald, m'n broertje lag namelijk op 1 en die reed al weg van nr 2. Ben toen bij nr 1 aangesloten en zo hebben we een paar rondjes gereden, stuivertje wisselene op plek 1 en 2. We reden meteen al een groot gat op de rest. Bij nr 1 viel een paar keer zijn ketting eraf, gelukkig lag die er weer erg snel op en kon hij snel weer verder. Hij kon dus weer aansluiten. Daarna ben ik weggereden en lag ongeveer 20sec voor, een groot gat dacht ik zelf en dat geef k niet meer af. En ja hoor, de eerste afdaling valt bij mij m'n ketting eraf, en omdat ik doorstampte schoot de kettingspanner verkeerd en kreeg ik de ketting niet meer terug erop, deze moest ik eerst ff goedbuigen voordat de ketting er weer op kon. Hierdoor had nr 2 me weer ingehaald en moest ik dus in de achtervolging, het gat was helaas al erg groot.
Uit eindelijk kreeg ik het niet meer dichtgereden en ben dus nr2 geworden op ongeveer 20 seconden, m'n broertje heeft uiteindelijk gewonnen.!
Parcours was erg mooi, biken in de omgeving van soest is goed mogelijk, mooie bossen, veel paden, lichtelijk hoogteverschil en veel singletracks en sprongetjes erin!
Ik had overigens niet de indruk met een singlespeed veel langzamer te zijn dan met versnellingen, een goede verzet keuze en dan is het op singletracks zeker niet langzamer, misschien nog wel sneller omdat je niet hoeft te schakelen en er ook niet aan hoeft te denken. Alleen op wat langere klimmetjes of lange stukken vals plat krijg je wel de indruk dat je been een beetje volloopt en dat je hem graag terug wilt schakelen…
gegroet!
Dook ongeveer 15e de singletrack op. Ging in het begin wel veel te hard van start, na de tweede ronde heb ik wat gas terug genomen. Een keer onderuit gegaan, ging iets te hard naar beneden en etegelijk een bocht in. Had geen km-teller of stopwatch, dus weet niets over mijn ronde tijden, wel een 15 tal ingehaald.
Ninko, Liwald en Jelle (de organisator) wisten mij ergens rond de 11e ronde in te halen.
Mijn eerste echte wedstrijd, is mij zeker bevallen, dus gewoon een topdag, volgende keer ben ik er zeker weer bij.
Tommy
Tommy schreef:
>
> Dook ongeveer 15e de singletrack op. ……..
> wel een 15 tal ingehaald.
Ik wilde je al feliciteren Tommy :D
…….. maar toen las ik dit ……..
> Ninko, Liwald en Jelle (de organisator) wisten mij ergens
> rond de 11e ronde in te halen.
… en snapte ik er niks meer van behalve dan dat je je uitermate geamuseerd hebt :D:D
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?