crankset xtr

  • robfok

    xtr dat is hem geworden maar even een vraag cups plaatsen lukt wel ringen er tussen alleen aan de armen zitten ringen met een inbus (stof ringen?)

    moet je die tegen de cups aanzetten en aandraaien?

    groet Rob

  • Pens Armstrong

    Heb je hier al gekeken, ff downloaden:

    http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cycle/products/component.jsp?PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524441783862&FOLDER%3C%3Efolder_id=

  • Pens Armstrong

    Sorry, link lukt niet maar exploded view etc. is te vinden op de site van shimanski.

  • Ninko

    ringen met een imbus?

  • Hans

    Rob,

    Waar heb je de set gehaald ? Nog goedkoper dan 249 ?

  • robfok

    nou ik bedoel eigenlijk de lossw traparm die zet je op de as met een bout vast maar daar zit ook nog een ring met een schreofje die nje enigzins tegen de kup kunt terug draaien en dan vast zetten.waar is die voor??

  • marco

    Ben ik ook benieuwd naar! Ben ook nog op zoek naar een XTR crankset.

  • Pens Armstrong

    Heb dat nieuwe type nog nooit gemonteerd maar op de site van shimano ( service instructions download ) staat dat het een adjustment nut is. Dus daar stel je de speling mee af. Voordat je de linker crankarm er op zet moet je dat “ringetje” tegen de cup monteren en vastdraaien en dan de linkercrank vast draaien en daarna schijn je dus met dat ringetje de speling te kunnen stellen.

    Heb dit dus ook nog nooit gemonteerd en mss kun je beter ff wachten op advies van anderen, denk dat Ninko o.a. daar meer van af weet. Als ik er zo over denk dan zou die adjustment nut conisch moeten zijn ?

  • Ninko

    Het is idd een ring om de speling af te stellen.

    Net zoals bij het vorige type eerst de rechtercrank erin, daarna de linkse erop, eerst ff controleren of die afstelmoer tegen de crank aanzit. Dan zet je hem erop en draai je die 8mm imbus goed vast, (een of andere Nm, maar ik weet niet hoeveel:D). Vervolgens draai je met die kunstof sleutel de afstelmoer aan, deze draai je van de crank af richting de lagers, hierdoor stel je de lagers af. Gewoon handvast, totdat alles spelingsvrij loopt en ook nog licht, dan draai je de imbus aan die op die moer zit. maar 2,5 of 3 ofzo is dat!, Nu fietsen!

  • robfok

    dank