hallo bikers,
welke licentie zou ik moeten hebben ikkom er niet meer uit:
ik ben 30 ( december 31 )
Amateurs B
of
Masters 30+
wie weet het verschil
gr mtb-er
amateurs bestaat officieel niet mtb-er. Masters wel.
Eigenlijk heb je gewoon funklasse, (beloften)Elite, Masters, Veteranen, (beloften)Elite Dames, jeugd, junioren, nieuwelingen (en van die laatste 2 ook dames).
Nieuwelingen is geloof ik van 14 tot 16.
Junioren tot 18.
Dan kan je in nederland naar de Amateurs, dat is van 18 tot zo oud als je wilt. Maar dit is ook het enige land waar ze de klasse amateurs hebben (puur omdat anders de elite te groot wordt ofzo).
Normaal krijg je dan dus de Elite vanaf 18 jaar is dat totdat je bij de veteranen hoort te rijden.
Ben je tussen de 30 en 40 mag je ook bij de masters 30+
Ben je 40+ moet je bij de Veteranen rijden.
Bij de amateurs mag je dus altijd rijden, maar de meeste die 30 zijn stappen over naar de masters, een wat fijnere categorie om te rijden meestal:D
A-B-C wil alleen iets zeggen over de regio waar je rijdt, een C licentie is het goedkoopste maar kan je alleen regionaal mee rijden. Een B licentie is nationaal, maar belgie en luxemburg kan ook nog wel.
Een A licentie is internationaal
Voor jou dus een Masters 30+ licentie A of B
Ik heb nu een 30+ B-licentie die kost €23.- Ik heb die eigenlijk alleen maar aangevraagd zodat ik bij de BBC een beetje vooraan kon starten. Maar kan hem dus ook voor andere druk bezochte marathons gebruiken.
Wat kost de A-licentie eigenlijk? En bij die A-licentie moet je toch ook in teamkleding rijden ofzo?
Greetz Bas.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?