gevallen

• andre

Hallo Kenners,

Ik ben gisteren gevallen met mijn mtb, (orbea) mijn vraag is wat moet er vervangen worden, hoorde iets over misschien een breuk in het stuur(of haarschurtjes)

Was in de buurt van eerde aan ht Biken, bosuit op het asvalt schoof ik weg. flinke klap gemaakt gelukkig heb ik zelf niets.

Er zitten wat krassen op mijn orbea, maar mijn vraag is hoe zit ht met mijn stuur?

het is een aluminium stuur kan hier een scheur in optreden?

• Ninko

Carbon stuur? Als hij echt hard op het stuur gevallen is dan is het verstandig om hem dan te vervangen. als hij er niet direct op gevallen is zou ik hem gewoon laten zitten.

En als je haarscheurtjes ziet is hij waarschijnlijk ook niet recht meer…

• Wout

Beste,

Rot dat je gevallen bent, aan de andere kant; niet gevallen = niet getraind!!

Je vraagt of je je stuur moet vervangen, het is mij echter niet duidelijk of je stuur nou ook echt kapot is. Met andere woorden, zie je schade met je blote oog?? Mijn ervaring met aluminium is dat het erg sterk is, je moet het erg bont maken wil je een dergelijk stuur echt breken.

Dat is volgens mij bij jouw niet gebeurt, ziet het stuur er verder normaal uit ( recht, geen scheuren ) dan kun je gewoon doorrijden. Carbon heeft nog wel eens de eigenschap dat je bepaalde deuken / scheuren niet ziet, met alu hoef je daar volgens mij niet bang voor te zijn…..

Gewoon doorrijden, als je blijft twijfelen gewoon een nieuw stuurtje plaatsen…… voorkom je twijfelen ‘tussen de oren’.

Wout

• Roadkill

Alu stuurtjes zijn meestal niet zo stuur,als je er zelf aan twijfelt zou ik hem persoonlijk vervangen,anders zit je niet lekker meer op je fiets.

• andre

hartelijk dank voor de reactie, maar logisch als ik het goed lees, kan alleen een carbon stuur dus schuren, en aluminium dus niet als je niets ziet?

“Rot dat je gevallen bent, aan de andere kant; niet gevallen = niet getraind!!” Ik kan ook trainen zonder te vallen :-)