Remschijven monteren

• Fast Calvin

Oke, ik ben XT remschijven aan het monteren. Geen centrelock maar met 6 boutjes.

Voordat ik het fout doe, vraag ik het even aan jullie.

Ik draai die boutjes erin en tussen die boutjes en het remschijf zit zo'n aantrekplaat.

Wat moet ik doen als ik dit vast heb gezet? In de beschrijving die erbij zit, staat dat ik aan de disc moet gaan trekken!? Naar rechts..ik snap dit niet helemaal.

Graag advies. Alvast bedankt!

• Pens Armstrong

Op deze link moet `t ergens te vinden zijn, exploded view etc. ff downloaden.

http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cycle/products/componentlanding.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302049699&ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395181667&bmUID=1193508015587

• Koen

hey,

de boutjes draai je er tegenover liggend in met 6 Nm om en om beetje bij beetje zodat hij recht trekt uit zichzelf..

je hoeft er dan niet meer aan te trekken of iets dergelijks, hij zit dan op zijn plek..

de plaatjes die er tussen de schijf en de kop zitten kun je omhoog buigen als beveiliging voor het loslopen van de bout wat ik nog nooit gezien heb.

succes,

Groeten Koen

• Ninko

Kan weinig misgaan Fast.

Gewoon alles aandraaien zoals Koen zegt. en die aantrek plaat hoeft er eigenlijk niet eens perse tussen, Tis leuk, maar het blijft allemaal wel heel…

• Fast Calvin

Tis gelukt! en het loopt goed.

Tnx voor jullie hulp!