Tsja ik vind het best roadkill . Als je er blij mee bent, houwe zo!
Wat mij opviel, en ik reed tenminste nog met een 12-23.
De kransen die je het meeste gebruikt op het buitenblad in het terrein zijn 17-21, hier rij je het meeste, en dat zie je wel aan de kransen die het snelste verslijten.
Bij een 11-21 cassette rij je dus altijd op de bovenste 3-4 kransjes (heehaa kettinglijn!!). Daarnaast als je een keertje een plotseling klimmetje ofzo krijgt kan je hem niet snel een tandje nog omhoog leggen, je zult dan meteen voor moeten schakelen (iets wat ik liever zo min mogelijk doe).
Wat ik daarnaast jammer vind van een zo geleidelijk oplopende cassette is dat je weinig verval tussen de kransen hebt, dus meer schakelen omdat het verschil in het terrein meestal groter is. Ook krijg je er “slome” benen van, die weinig snelheidsverschillen aan kunnen dus. Maar vooruit, ik denk dat een 11-21 cassette wel super is, tenslotte rijden er alle grote namen en wereldbeker rijders ook mee he :D