Aan Ninko:

• Roadkill

Hey heb gister ff banden omgewisseld en meteen eens gekeken wat voor cassette ik nou precies heb,21 -11……Fietst best fijn,en denk dat ik er in het terrein ook wel mee weg kom,reed hiervoor met 32-12 maar toen had ik geen klein tandwiel voor,dus qua verhouding rij ik in de lichtste versnelling net zo zwaar(ok ietsiepietsie zwaarder)

• Ninko

Tsja ik vind het best roadkill :D. Als je er blij mee bent, houwe zo!

Wat mij opviel, en ik reed tenminste nog met een 12-23.

De kransen die je het meeste gebruikt op het buitenblad in het terrein zijn 17-21, hier rij je het meeste, en dat zie je wel aan de kransen die het snelste verslijten.

Bij een 11-21 cassette rij je dus altijd op de bovenste 3-4 kransjes (heehaa kettinglijn!!). Daarnaast als je een keertje een plotseling klimmetje ofzo krijgt kan je hem niet snel een tandje nog omhoog leggen, je zult dan meteen voor moeten schakelen (iets wat ik liever zo min mogelijk doe).

Wat ik daarnaast jammer vind van een zo geleidelijk oplopende cassette is dat je weinig verval tussen de kransen hebt, dus meer schakelen omdat het verschil in het terrein meestal groter is. Ook krijg je er “slome” benen van, die weinig snelheidsverschillen aan kunnen dus. Maar vooruit, ik denk dat een 11-21 cassette wel super is, tenslotte rijden er alle grote namen en wereldbeker rijders ook mee he :D:D

• Roadkill

Maar ik rij dus bijna altijd op het middenblad in het terrein….En juist dat kleinere verval is wat mij zo aansprak,maar goed heb er nog niet echt mee in het terrein mee gereden:)

• Krizz

Is het niet verstandiger een ouderwetse losse pion er op te gooien.

en dan oplopend 24-36 tandjes… :D:D:D.

Maar een 21 als lichtste verzet achter gaat je veel problemen opleveren bij het eerste de beste pittige klimmetje..zelfs op de granny. Tenzij je conditie al zo slecht is dat je bij een beetje stoeprand al er vanaf moet om te lopen.

Als wegverzet ideaal in het veld liever wat normaler oplopend..

Krizz

PS binnenkort eens afspreken voor je Tacx

• Roadkill

ach 32-32 ging ook goed in Bels,en de verhouding 22-21 is niet echt veel zwaarder he\;)