Beginner Fiets, kleding etc?

• DennisH

Hallo,

Ik wil beginnen met mtb'en om wat aan het te hoge lichaamsgewicht en slechter wordende conditie te doen.

Ik zal met een aantal vrienden hoofdzakelijk in de Schoorlse duinen en wat hoger

langs de kust gaan trainen.

Mijn vraag is naar wat voor een fiets moet ik kijken budget ca. € 1.200,–

En met wat voor kleding moet ik rekening houden (zweethemden, fietbroeken, schoenen etc.)

En kan ik ergen op het internet trainings schema's vinden?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Gr.

Dennis

• Biker Paul.

Budget genoeg, voor dat geld koop je een goeie hardtail !

Kleding ? koersbroek, beenstukken, schoenen voor klikpedalen, zweethemd, shirtje korte en lange mouwen, helmpje, evt. bandana, handschoenen, fietsbril met meerdere kleuren glas en zo ken je nog wel ff doorgaan…………

Gewoon ergens een begin maken en steeds iets erbij kopen vond ik de beste oplossing !

Suk6 ermee, Paul.

• hwpaints

ik ben 10kg afgevallen door de fiets en minder eten natuurlijk anders gaat het echt niet lukken maar door het gewichts verlies heb ik wel het idee dat de conditie wat minder word althans het is moeilijker op te bouwen vind ik. ik fiets alleen recreatief, een toertochtje of een georganiseerd prikker tochtje ga een paar keer met de wedstrijd mannen mee dat is volgens mij het beste trainingsschema fietsen tot je neervalt, kleding advies ja daar ga ik me niet aan wagen!!!

• huub

Zo te horen zal het dus een zand en strandbike moeten worden :D

Voor je budget zijn er voldoende goede hardtails te koop. Ik zou vanwege de combinatie zand/water/zout vooral kiezen op duurzaamheid en goede afdichtingen.

Belangrijk voor jou zullen vooral ook de banden zijn.

Huur eens een bike en ga naar het parcours in Schoorl. Spreek daar eens wat mensen aan en /of kijk waar ze op rijden. Er zitten ook een paar goede bikewinkels in de buurt die weten waar ze over praten.

Drop eens een bericht op http://www.mtb-schoorl.nl/ en lees eens verder op http://mtb-noordwest9.nl/

Succes

• Ninko

Kijk eens bij de lokale fietsenzaken wat ze eigenlijk voor merken voeren en dan daaruit een mooie keuze maken. Met dit budget kan je bij ieder merk wel een leuke fiets vinden. Hou in je budget ook rekening met de aanschaf van kleding etc.

• thunder

goede helm is noodzakelijk

aan zee zou ik zeggen goed ademend wind en waterdicht jack

goede fietsbroek gaat lang mee, koop een korte en dan los beenstukken of een coulant er overheen voor de kou