zondag toertocht Vinkel of Escharen?

• MWF

Omdat ik zondagmorgen zin heb in en toertocht heb ik de keuze uit 2 toertochten die dicht in de buurt zijn. Namelijk de tochten in Vinkel en Escharen (zijn allebei redelijk dicht bij). Wat lijkt de leukste tocht om te toeren?

• Ninko

Zo na een kleine aanpassing klinkt je post heel wat beter MWF, en wat minder reacties uitlokkend ook.

Ken de tochten allebei niet eigenlijk, vinkel kan niet echt veel zijn, ik gok erop dat ze de kans van maliskamp/berlicum/heeswijk opgaan, dat zijn zon beetje de enige bossen die daar in de buurt liggen.

• dennisb

Pak de tocht met de meeste modderstroken, dan wordt je fiets een keer vuil! :D

• Luca

Escharen heb ik wat jaren geleden eens gereden en was leuk voor die omgeving, maar zoals te verwachten weinig spectaculair.

• huub

Weinig spectaculair, ……….. maar o zo leuk door de afwisseling. En de beentjes goed zeer kunnen doen, want je maakt het als rijder natuurlijk altijd nog zelf :D:D

• Luca

Klopt Huub :D

Maar ik met ‘weinig spectaculair’ bedoel ik natuurlijk dat er niet veel hoogteverschillen en dergelijke te verwachten zijn in die omgeving, zoals overigens in de meeste toertochten maar dat mag de pret zeker niet drukken. Ik ben op dit moment nog aan het bijkomen van een gekneusde rib, maar verwacht vanaf volgende week of de week daarop weer lekker het bos in te kunnen :-)

• huub

met dat hoogteverschil viel het ook nog wel mee :D:D

Waar maar een wal was werden we er ook minstens 5 keer tegenaan en overheen gejaagd. Natuurlijk ook wat asfalt stukken om de boel te verbinden, de bekende rechte stukken langs het water, maar telkens weer afgewisseld met echt leuke klimmetjes en singletracks door de bosjes.

Daarbij top gemarkeerd alhoewel ik altijd weer moet wennen aan de Brabants politiek correcte manier van linten ophangen.

Ik heb voor mezelf zo'n leuk ezelsbruggetje:

geeL = Links; rechts = Rood alleen doen ze het hier natuurlijk net andersom :D

• Luca

Volgens mij zat er in een tocht van Schaijk ofzo ook een keer zo'n stuk. Een wal waar je tegenop moest en vervolgens bijna gelijk er aan de andere kant weer af. Een heel klein stukje rijden en dan weer hetzelfde. Dat herhaalde zich inderdaad een keer of vijf ofzo en er waren toen mensen die de laatste stukken niet eens gereden hebben, maar gewoon rechtdoor naar het eindpunt van dat stuk reden.

Dat ezelsbruggetje van geeL = Links en Rood = Rechts heeft volgens mij heel Nederland in z'n hoofd, maarja… die eigenwijze Brabanders hè…